• Zumbalover

Reglering av skuld

Precis efter att jag och min f.d. man separerade för fyra år sen kom vi överens om att vi skulle dela på kostnaden för äldsta sonens körkort vilket var OK för mig. Men när det sen kom till kritan visade det sig att han fulat med kostnaderna vilket innebar att jag betalt 3700:- för mycket (vilket han medgav men sa att jag skulle kräva det av sonen!).
    Jag gjorde klart för honom att det var att det var att betrakta som en skuld som jag skulle reglera när yngsta sonen skulle ta sitt körkort. Nu är vi där och min exman vill nu ha lika mycket men tycker INTE att jag kan dra av 3700:-. Varför fattar jag inte.
    Min nuvarande pojkvän tycker att jag skall strunta i allt bråk och betala men jag tycker det känns fel särskilt med tanke på att mitt ex har blåst mig på så mycket annat vid separationen.
    Fattar ingenting...

• Svar på tråden Reglering av skuld
  • Jamesdio

Svårt att förstå vad du menar. Ni skulle ha delat lika på äldsta sonens körkort men du fick betala 3700 kr för mycket? Nu ska yngsta sonen ta körkort. Ska exmannen betala och du betalar till honom? Han vill ha lika mycket, betyder det att han vill ha lika mycket som du betalade för den andra sonen? Du ska väl betala hälften av vad körkortet kostar minus de 3700 som du anser att han är skyldig dig?

• Zumbalover

Kanske uttryckte mig lite oklart...

Ni skulle ha delat lika på äldsta sonens körkort men du fick betala 3700 kr för mycket?

Stämmer!

Och nu skall vi dela lika på yngsta sonens körkort men min exman verkar ha "glömt" skulden. 
    Det förvånar mig inte så mycket, det som förvånar mig är att min pojkvän tycker att jag skall skita i det och betala hälften för att slippa bråk.

Svar på tråden Reglering av skuld