• Blackflower

Missfall och sammandragningar

Vi fick missfall i veckan. Jag mår inte alls så bra varken fysiskt eller psykiskt.

Jag har tusen frågor men ingen att fråga.

Jag känner en tomhet och saknar något som inte längre finns. Var i vecka 6+5 så jag vet att det har väldigt tidigt m.m. Men vi vill verkligen ha barn så detta tog på oss båda. Hårdast på mig tror jag.

Jag har fortfarande kraftiga sammandragningar ibland. Inatt vaknade jag av riktigt kraftiga sammandragningar är detta normalt? Vad ska jag kunna göra för att lindra detta?

• Svar på tråden Missfall och sammandragningar
  • Corneliass

Puttar upp tråden, har själv inga erfarenheter så lycka till!

Jag beklagar ditt missfall <3 

Gravid med första barnet
  • Anonym (2 missfall)

Tråkigt att höra om ert missfall!

Jag har själv haft missfall i vecka 6 och 10.

Jag har ingen erfarenhet av sammandragningar förutom att jag fått några få sammandragningar natten innan hinnor/embryot kommit ut.

Pågår missfallet fortfarande eller har det slutat blöda? En gissning kan vara att allt inte kommit ut om du fortfarande blöder eller att livmodern drar ihop sig igen nu efter missfallet. Men det är enbart en gissning då jag inte har kunskaper alls om detta ämne.

Kanske kolla upp det hos läkare om det fortsätter en längre tid?

Hoppas det går över för dig snart iaf.

• Blackflower
    Anonym (2 missfall) skrev 2018-08-18 23:16:57 följande:

Tråkigt att höra om ert missfall!

Jag har själv haft missfall i vecka 6 och 10.

Jag har ingen erfarenhet av sammandragningar förutom att jag fått några få sammandragningar natten innan hinnor/embryot kommit ut.

Pågår missfallet fortfarande eller har det slutat blöda? En gissning kan vara att allt inte kommit ut om du fortfarande blöder eller att livmodern drar ihop sig igen nu efter missfallet. Men det är enbart en gissning då jag inte har kunskaper alls om detta ämne.

Kanske kolla upp det hos läkare om det fortsätter en längre tid?

Hoppas det går över för dig snart iaf.

Det gick bra, det var nog säkert det sista som skulle ut. Jag var in på efterkontroll och då såg allt bra ut.
  • Anonym (2 missfall)

Vad bra att det såg bra ut. Det är tillräckligt jobbigt med missfall som det är, så skönt att det inte blev rester kvar eller andra komplikationer.

Missfall är så otroligt jobbigt när önskan efter ett barn är stort. Kommer ni försöka snart igen eller blir det en paus?

Svar på tråden Missfall och sammandragningar