• faren

Vad nu då?

Varför åker "Svenska" till Spanien,och mördar?

Vadå svenskar?

www.aftonbladet.se/nyheter/a/dd99aw/svensk-man-tortyrmordad-i-spanien--tre-svenskar-gripna

Att dem som mördade honom antagligen är "nyanlända" som fick svenskt medborgarskap, väldigt fort? Men då är man ju inte "svensk"?

Såvida det inte var en "svensk" som mördade honom? Och varför tar AF upp det? Det hade väl räckt att ta upp det i spanska medier?

Va fan händer med AF? Har de spårat ut nu, totalt, inför valet? Jag jag undrar bara. vad tror ni?

• Svar på tråden Vad nu då?
  • ThomasW

Och efter mordet försöker man fly till Marocko. Lika konstigt som bilbrännaren som ville fly till Turkiet. Fattar folk inte att det är livsfarligt där.

• faren

Nähh, antagligen inte. Men tydligen har de fattat, att det inte är farligt att begå brott här? För de vet ju att de till sist kommer att hamna i ett svenskt fängelse, som man kan jämföra med ett utmärkt "vandrarhem", med möjligheter till både utbildning, god mat, aktivetskvällar, terapi av välutbildade psykologer, m.m.

Så i grunden är det ju skit samma, var de begår sina jävla brott? De hamnar här, därför att de är "svenska"?

Ny trend? Har lekplatsen blivit större nu, När våra "nya medborgare" kan begå brott var de vill?

Jag är inte bitter, men det här verkar inte som att "några svenskar" skulle mörda någon i Spanien, och sen fly till Marocko?

Svar på tråden Vad nu då?