• Deeelicious

    VUL 9+4, blödning två dagar senare? Vara orolig?

    Var på VUL i vecka 9+4 men fick två dagar senare 9+6 en brun/rosablandad flytning med lite blod i också. uppskattad mängd ca 1-2 msk. Varade några timmar och idag(10+0) verkar det bara vara lite rester då det är pyttelite brunt bara..

    Tror ni att jag behöver vara orolig? Hjärtat syntes ju på VUL för tre dagar sedan.. har ett MA bakom mig så blir ju extra orolig pga det.. är det vanligt med mindre blödning i denna vecka? Vad borde jag göra tycker ni? Ringa BM? 1177 eller boka in ett akut VUL igen trots att det bara var 3 dagar sedan? Borde jag avvakta? Isf tills när?

  • Svar på tråden VUL 9+4, blödning två dagar senare? Vara orolig?
  • _Lini

    Hade du ingen större smärta vid blödningen så är det säkert ingen fara. Bara något känsligt blodkärl som brustit :)

    Avvakta du!

  • Deeelicious
    _Lini skrev 2018-08-19 13:19:10 följande:

    Hade du ingen större smärta vid blödningen så är det säkert ingen fara. Bara något känsligt blodkärl som brustit :)

    Avvakta du!


    Tänkte avvakta ett tag för åker jag in och sedan händer samma sak igen så kommer jag ju bli orolig igen.. funderar på att ringa om 1-2 veckor.. men kommer gå runt och vara orolig hela tiden :( det värsta är att inte veta..
  • Anonym (Hm)

    Kan vara missfall, det hände mig. Vul och allt såg bra ut, sen liten blödning, nytt ul och konstaterat mf. Samma vecka ungefär

  • Deeelicious
    Anonym (Hm) skrev 2018-08-19 19:38:29 följande:

    Kan vara missfall, det hände mig. Vul och allt såg bra ut, sen liten blödning, nytt ul och konstaterat mf. Samma vecka ungefär


    Hur snabbt åkte du in för VUL efter blödningen?
  • Anonym (Hm)
    Deeelicious skrev 2018-08-20 11:05:05 följande:

    Hur snabbt åkte du in för VUL efter blödningen?


    Minns inte, 2-3 dgr?
Svar på tråden VUL 9+4, blödning två dagar senare? Vara orolig?