• MammaTilltvå27

    Gravid V8. Mår så dåligt :(

    Hej.

    Jag är nu gravid i vecka 8.

    Vill kolla om det är vanligt. Men jag mår verkligen inte bra alls.

    Ingen energi eller ork alls. O ingen lust heller för den delen.

    Konstant trött.

    Illamående typ hela tiden.

    Svårt att äta. Får tvinga i mig mat.

    Spyr inte vilket är skönt.

    Mitt 3e barn och kan inte minnas att jag någonsin mådde såhär dåligt :(

    Är självklart lycklig över bebis. Men fy vad jobbigt att må såhär dåligt.

    Snälla någon säg att det går över. O att det är flera som mått såhär.

    Tack på förhand ! :)

  • Svar på tråden Gravid V8. Mår så dåligt :(
  • Ellie

    Sådär mådde jag i bägge graviditeter mellan ca v 7-16. Det GÅR över! Jag hittade saker jag mådde en aning bättre av, som ugnsvärmda ostmackor, gatorade, citronté, och potatis i alla former. Jag var också dödstrött och låg mest i soffan. Mellan v 20-30 ungefär mådde jag jättebra, och sedan lite krämpor som foglossning, halsbränna etc, men v 7-16 var absolut värst.

  • nernu

    Välkommen till helvetet. Alla andra är sådär mysigt gravida och själv mår man piss. Men det går över. Man vet inte när men det går över.

  • Intenuintesåhär

    Mellan vecka 7 och 14 mådde jag som värst. Båda gångerna. Klumpig mage och svettningar i vecka 39 i all ära men fy fasen för den extrema tröttheten som man har i början. Alldeles orkeslös och ständigt med en kväljning i svalget. Alla dofter, alla bilder på mat, bara äckel och avsmak mot allt. Nej, usch. Den tiden är värst.

    Jag överlevde genom att bara äta precis det jag kände för. Ville jag ha mosad banan till middag så blev det det, kände jag för ett kex utan smör till frukost blev det det. Så får man göra tills det går över.

  • Fia 28

    Precis så mår jag nu också. Är illamående hela dagarna och det tar emot att äta, men äter jag inte blir illamåendet tusen gånger värre. Orkar inget och har nog legat mest i sängen hela helgen. Förra graviditeten var inte likadan, då spydde jag och efteråt mådde jag bättre. Försöker va tacksam att jag slippe spy denna gång, men då mådde jag iaf bättre en stund. Ska hoppad det släpper snart.

  • smurfen 11
    MammaTilltvå27 skrev 2018-08-19 21:43:10 följande:

    Hej.

    Jag är nu gravid i vecka 8.

    Vill kolla om det är vanligt. Men jag mår verkligen inte bra alls.

    Ingen energi eller ork alls. O ingen lust heller för den delen.

    Konstant trött.

    Illamående typ hela tiden.

    Svårt att äta. Får tvinga i mig mat.

    Spyr inte vilket är skönt.

    Mitt 3e barn och kan inte minnas att jag någonsin mådde såhär dåligt :(

    Är självklart lycklig över bebis. Men fy vad jobbigt att må såhär dåligt.

    Snälla någon säg att det går över. O att det är flera som mått såhär.

    Tack på förhand ! :)


    Här har du en till:/

    Precis gått in i vecka 10 ( om allt ser bra ut på ulj på torsdag ), och sen vecka 6 petar jag bara i maten. Får också tvinga i mig mat. Inte ätit riktig middag sen mitten av juli. Spyr inte heller men detta är ta mig fan inte kul heller...känner mig konstant sjuk. Kan inte ens öppna kylskåpet längre utan att andas med munnen, inte näsan.

    Som nernu skrev, man vet inte när, men det går över.
  • Stuppis1
    MammaTilltvå27 skrev 2018-08-19 21:43:10 följande:

    Hej.

    Jag är nu gravid i vecka 8.

    Vill kolla om det är vanligt. Men jag mår verkligen inte bra alls.

    Ingen energi eller ork alls. O ingen lust heller för den delen.

    Konstant trött.

    Illamående typ hela tiden.

    Svårt att äta. Får tvinga i mig mat.

    Spyr inte vilket är skönt.

    Mitt 3e barn och kan inte minnas att jag någonsin mådde såhär dåligt :(

    Är självklart lycklig över bebis. Men fy vad jobbigt att må såhär dåligt.

    Snälla någon säg att det går över. O att det är flera som mått såhär.

    Tack på förhand ! :)


    Jepp, har mått EXAKT så. Nästan sjukligt trött och illamående, typ sjösjuk. För mig gick det över runt vecka 10-11 eller så. Tröttheten försvann när jag började med järntabletter så det kan vara ett tips.

    Grattis till graviditeten förresten! :)
  • Farrah

    Hej

    Är du trött så kolla in dina analys blod värde, hur är det med järn . Ta järntabbletter duoferon och kvinna gravida multivitaminer för att kunna orka, ät det som du gillar mest frukt, drick mycket mjölk , vatten. Jag mådde illa och försöker äta små små , småät

  • Farrah

    Hej

    Är du trött så kolla in dina analys blod värde, hur är det med järn . Ta järntabbletter duoferon och kvinna gravida multivitaminer för att kunna orka, ät det som du gillar mest frukt, drick mycket mjölk , vatten. Jag mådde illa och försöker äta små små , småät

  • Solgul

    Hej!

    Gravid i v 6+2 och har mått sämre och sämre senaste veckan. (Fram till förra måndagen mar måendet på topp) Precis som ni skriver orkar jag ingenting och har absolut ingen matlust. Har som tur är 1,5 v kvar på semestern. Vet inte hur jag skulle orka jobba som det är nu.... Hur gör ni? (Hb på 135 för 3 v sedan så det är inte förklaringen till tröttheten....)

  • MammaTilltvå27
    Ellie skrev 2018-08-19 22:03:44 följande:

    Sådär mådde jag i bägge graviditeter mellan ca v 7-16. Det GÅR över! Jag hittade saker jag mådde en aning bättre av, som ugnsvärmda ostmackor, gatorade, citronté, och potatis i alla former. Jag var också dödstrött och låg mest i soffan. Mellan v 20-30 ungefär mådde jag jättebra, och sedan lite krämpor som foglossning, halsbränna etc, men v 7-16 var absolut värst.


    Skönt att det går över! Men det är jobbigt att vänta. Känner mig som världens sämsta mamma när jag inte orkar leka riktigt som förut med mina andra två barn som kommer varannan vecka. Men jah hoppas det går över snart :).

    Ja de finns lite jag kan äta så försöker äta de som går iallafall.
  • MammaTilltvå27
    nernu skrev 2018-08-19 22:19:38 följande:

    Välkommen till helvetet. Alla andra är sådär mysigt gravida och själv mår man piss. Men det går över. Man vet inte när men det går över.


    Ja man får försöka tänka så att de går över ..
  • MammaTilltvå27
    Intenuintesåhär skrev 2018-08-19 23:12:02 följande:

    Mellan vecka 7 och 14 mådde jag som värst. Båda gångerna. Klumpig mage och svettningar i vecka 39 i all ära men fy fasen för den extrema tröttheten som man har i början. Alldeles orkeslös och ständigt med en kväljning i svalget. Alla dofter, alla bilder på mat, bara äckel och avsmak mot allt. Nej, usch. Den tiden är värst.

    Jag överlevde genom att bara äta precis det jag kände för. Ville jag ha mosad banan till middag så blev det det, kände jag för ett kex utan smör till frukost blev det det. Så får man göra tills det går över.


    Ja exakt sådär mår jag. De e fruktansvärt jobbigt.

    Försöker äta de som går stt äta iallafall :)
  • MammaTilltvå27
    Fia 28 skrev 2018-08-20 08:57:03 följande:

    Precis så mår jag nu också. Är illamående hela dagarna och det tar emot att äta, men äter jag inte blir illamåendet tusen gånger värre. Orkar inget och har nog legat mest i sängen hela helgen. Förra graviditeten var inte likadan, då spydde jag och efteråt mådde jag bättre. Försöker va tacksam att jag slippe spy denna gång, men då mådde jag iaf bättre en stund. Ska hoppad det släpper snart.


    Ja exakt som mig. Jobbigt som tusan e de :(. Men man får försöka tänka att de förhoppningsvis går över snart.

    Vi får hoppas på de bästa verkligen.

    Vilken vecka är du i ? :)
  • MammaTilltvå27
    Stuppis1 skrev 2018-08-20 17:12:38 följande:

    Jepp, har mått EXAKT så. Nästan sjukligt trött och illamående, typ sjösjuk. För mig gick det över runt vecka 10-11 eller så. Tröttheten försvann när jag började med järntabletter så det kan vara ett tips.

    Grattis till graviditeten förresten! :)


    Tack så mycket :)

    Låg på 124 när jag va hos min bm för två veckor sen. Så jag hoppas inte de gått ner så fort.
  • MammaTilltvå27
    Farrah skrev 2018-08-20 23:57:04 följande:

    Hej

    Är du trött så kolla in dina analys blod värde, hur är det med järn . Ta järntabbletter duoferon och kvinna gravida multivitaminer för att kunna orka, ät det som du gillar mest frukt, drick mycket mjölk , vatten. Jag mådde illa och försöker äta små små , småät


    Blodvärdet låg på 124 för 2 veckor sen. Så får vänta o se tills nästa gång om de gått ner mer.

    Ja jag försöker äta lite smått. Men illamåendet kommer snabbt
  • nernu
    MammaTilltvå27 skrev 2018-08-22 17:08:07 följande:

    Blodvärdet låg på 124 för 2 veckor sen. Så får vänta o se tills nästa gång om de gått ner mer.

    Ja jag försöker äta lite smått. Men illamåendet kommer snabbt


    Det är bara hb? Har de kollat järndepåerna också?
  • MammaTilltvå27
    nernu skrev 2018-08-22 18:08:35 följande:

    Det är bara hb? Har de kollat järndepåerna också?


    Tror inte dem kollat de. Hur kollar dem upp de då ?
  • nernu
    MammaTilltvå27 skrev 2018-08-22 18:24:04 följande:

    Tror inte dem kollat de. Hur kollar dem upp de då ?


    Blodprov. Man ska väl ligga över 60 där.
Svar på tråden Gravid V8. Mår så dåligt :(