Ex runkar till våra gamla chattar/bilder
Jag har ett problem jag inte vet hur jag ska hantera.
Mitt ex sedan lite drygt fyra år sedan hör av sig med jämna mellanrum, några gånger per år.
Det kan vara allt från ett kort meddelande som ?jag vill slicka dig? till långa sexberättelser om allt han vill göra med mig, vilka dessutom brukar vara ganska långt utanför gränserna för vad jag tyckte var okej ens när vi var ihop.
Han har även berättat att han brukar scrolla tillbaka i vår fb-chatt och runka till grejer jag skrivit när vi hade distansförhållande. Vid några enstaka tillfällen har han även skickat gamla bilder på mig och en film jag är allt annat än stolt över.
Har upprepade gånger bett honom radera bilder/filmer (vilket han lovar att han gjort..) samt bett honom sluta skriva sexrelaterade till mig, att vi är helt över. Har även förklarat att jag tycker det är äckligt och att jag känner mig utnyttjad när han runkar till våra gamla meddelanden, att jag vill slippa den informationen. Han hävdar att det är skrivet till honom, om än för många år sedan, så det är helt okej det han gör.. Suck.
Hur kan jag få honom att sluta? Uppenbarligen fungerar det inte att försöka få honom att förstå.
Går det att radera allt gammalt man skrivit över WhatsApp och fb även hos den andre partern eller kan jag bara radera hos mig själv? Vill inte rensa hela chatten men gärna allt äldre än fyra år, därefter sparar jag gärna dokumentationen som visar att jag upprepade gånger ber honom sluta.