• Äldre 20 Aug 12:50
    8276 visningar
    7 svar
    7
    8276

    Genombrottsblödning?

    Hej allihopa!

    Jag plussade på BIM i lördags morse, på ÄL+11 (har ganska kort lutealfas) och blev överlycklig.

    Dock började jag blöda på lördagen, och det kom ganska mycket ljusrött blod (så att jag var tvungen att använda binda).

    Blev förkrossad och trodde att det var mensen som kom, och att jag upplevt en sk kemisk graviditet som aldrig riktigt hunnit fästa.

    Dock blev mensen aldrig som min vanliga mens, och slutade natten till söndag (alltså efter mindre än ett dygn). Inga klumpar eller liknande. Efter det har jag enbart haft enstaka bruna flytningar, och jag fick ett betydligt starkare plus när jag testade imorse.

    Jag upplever också att mina graviditetssymtom ökar snarare än avtar vilket jag antar att de bör göra när man plussar samma dag som mensen kommer. Upplever att brösten är lika ömma som de varit förra veckan, samt jag har börjat må illa.

    När jag pratade med MVC sa de att man inte gör något så tidigt, och att det lika gärna kan vara en graviditet som ett mycket tidigt missfall.

    Är det någon som varit med om liknande? Jag är -om jag är gravid dvs- i v 3+3 så det är ju så tidigt som det kan bli. Har någon upplevt genombrottsblödning? Kan det vara det jag fått?

  • Svar på tråden Genombrottsblödning?
  • Äldre 20 Aug 14:00
    #1

    jag blödde lite med sonen faktiskt i början det är så jag började fundera om jag var gravid... och tror tom lite senare runt vecka 6-7 hade jag bruna flytningar.... fick då VUL i v8 så kanske ska du ringa lite senare om en månad och få tid...? 

    Men det är inte så ovanligt men lite blödningar speciellt i början av graviditet och det behöver absolut inte betyda att det rör sig om ett missfall... men förstår oro. Jag väntar mitt andra barn, v11 nu och är nästan mer orolig nu än med mitt första....

    lycka till!

  • Äldre 20 Aug 14:45
    #2
    grönaärtan skrev 2018-08-20 14:00:39 följande:

    jag blödde lite med sonen faktiskt i början det är så jag började fundera om jag var gravid... och tror tom lite senare runt vecka 6-7 hade jag bruna flytningar.... fick då VUL i v8 så kanske ska du ringa lite senare om en månad och få tid...? 

    Men det är inte så ovanligt men lite blödningar speciellt i början av graviditet och det behöver absolut inte betyda att det rör sig om ett missfall... men förstår oro. Jag väntar mitt andra barn, v11 nu och är nästan mer orolig nu än med mitt första....

    lycka till!


    Tack för tröstande ord, håller verkligen tummarna för att allt är ok.

    Lycka till till dig också! Skönt att snart vara över den ?magiska? gränsen!
  • Äldre 20 Aug 19:07
    #3

    Hade genombrottsblödning på BIM-2 och BIM-1. Jag är i vecka 34 nu. :)

  • Äldre 21 Aug 11:44
    #4
    JLES skrev 2018-08-20 19:07:58 följande:

    Hade genombrottsblödning på BIM-2 och BIM-1. Jag är i vecka 34 nu. :)


    Åh jag får hoppas att det är samma för mig. Verkar- mär jag läser runt- inte vara helt ovanligt.

    Tack för svar- och lycka till med slutspurten av graviditeten :)
  • Äldre 22 Aug 14:15
    #5

    Jag blödde i fem dagar i början på aug, som min vanliga mens. Plussade igår. Blev gravid i slutet på Juli.

  • Äldre 26 Aug 09:14
    #6
    +2
    Niinoo skrev 2018-08-22 14:15:45 följande:

    Jag blödde i fem dagar i början på aug, som min vanliga mens. Plussade igår. Blev gravid i slutet på Juli.


    Hoppas verkligen att det blir så för mig också. Tog ett nytt test idag iallafall, som visade *Gravid 2-3 veckor* (är i vecka 5), så hormonet hcg verkar öka som det ska iallafall! :)
  • Äldre 26 Aug 17:10
    #7
    Hallondröm1111 skrev 2018-08-26 09:14:22 följande:

    Hoppas verkligen att det blir så för mig också. Tog ett nytt test idag iallafall, som visade *Gravid 2-3 veckor* (är i vecka 5), så hormonet hcg verkar öka som det ska iallafall! :)


    Wow, Du ser, GRATTIS!
Svar på tråden Genombrottsblödning?