• Kärleksbarn00

Behöver pepp! Gravid igen efter missfall

Hej!
    Ja som rubriken lyder. 8:e juli fick jag ett pluss på stickan något överraskad men ack så glad och lycklig. Tyvärr varade dock bara lyckan i två veckor innan en blödning kom och missfallet var ett faktum. En vecka senare var jag på gyn och grav.testet var negativt och det enda som kunde visa att det funnits en graviditet var en förtjockad slemhinna. Så vi åkte till Kreta och försökte låta kärleken ta oss igenom "förlusten". Sen för ca två veckor sedan alltså 5 veckor efter missfallsblödningen tog jag ett test men det var neg. Den senaste veckan har jag dock haft ont i brösten, varit trött, haft ont i magen och haft mycket flytningar.  Har inte fått någon mens efter missfallet heller. Så idag tog jag ett test igen och på två sekunder dök det upp det två rödaste strecken jag sett på länge. Herregud, hur är det ens möjligt? Kan det verkligen vara sant?! 
    Och så direkt kommer tankarna, vågar jag hoppas, tänk om det blir samma utfall som sist mm. 

Så snälla, Jag behöver solskens historier, så jag kan glädjas över att faktiskt vara gravid. <3

• Svar på tråden Behöver pepp! Gravid igen efter missfall
  • Dr to be

Grattis!

nu hade jag iof inte ett "regelrätt" missfall men 2011 var jag med om ett utomkvedeshavandeskap. Embryot hade satt sig i äggledaren och inte i livmodern. det blev urakut operation, jag blev av med den äggledaren och förlorade 2.5 LITER blod. 2 mån senare var jag gravid på nytt och resultatet blev en frisk dotter. har fått ytterligare ett barn sedan dess.

Så visst finns det hopp:)

• Elliot1

Jag fick missfall i Augusti 2017, var då i vecka 7.

För oss gick det dock inte lika snabbt som för er att bli gravida igen, men nu sitter jag här i vecka 26 med en livlig kille i magen! Givetvis var jag orolig i början men nästan alla fertila kvinnor går väl igenom ett eller flera missfall. Det är naturens gång tyvärr men det betyder inte att inte nästa graviditet går bra! Jag slappnade av och började njuta av graviditeten efter KUB i vecka 13.

Öucka till!

Svar på tråden Behöver pepp! Gravid igen efter missfall