• Anonym (Heihiopp)

Är det okej att ha kvar bilder på sitt ex på datorn?

Hej!

( jag ser inte detta som otrohet utan hittade inget bra ämne. Är ny här!????)

Det är så att jag är tillsammans med en kille sen 1 år och 6 månader tillbaka. Idag märkte jag på hans dator att han har bilder kvar på hans ex och dem två. Dem var ihop i ca 4 år.

Jag blev mest känslig för han hade tagit bilder på hennes bröst, klyfta när hon var påklädd. Att han fortfarande har kvar det känner jag skumt.

Överreagerar jag eller har jag rätt att fråga honom om bröst bilderna?

• Svar på tråden Är det okej att ha kvar bilder på sitt ex på datorn?
  • Anonym (Ja!)

Ja! Du överreagerar starkt. Att sitta och rensa ut gamla bilder på datorn på ex är inget man prioriterar. Du sade att hon var påklädd? Var det foton där just brösten var inzommade och ingenting annat? Då hade jag snarare känt att "vad är det här för kille som tar foto på enbart en tjejs bröst?" Eller var det bilder från semestrar, fester etc? I det senare fallet så behöver man ju såklart inte radera ut fyra år av sitt liv. Så klart man inte behöver heller. Man kanske vill minnas resor man gjort för upplevelserna eller roliga fester med kompisar?

Släpp detta!!

(är tjej förresten själv)

• Anonym (beror på)

Jag tycker det beror på vad han gör med bilderna.

Att ha bilder på sitt ex tycker jag inte är fel i sig, det är ändå en del av en tidsperiod i ens liv och man kan inte begära att en ny partner ska radera hela sitt liv före man träffades. Du har väl också haft ett liv innan ni träffades? Skulle du acceptera att din kille kräver att du ska ta bort alla bilder från innan ni träffades eller att du säger upp bekantskapen med alla människor som du känner innan ni träffades?

Om han däremot sitter och fluktar på bilderna ofta så är det en annan sak, då kan man börja fråga sig om han släppt sitt ex och är redo för något nytt.

• brallison

Jag också tycker att du överreagerar. Har man varit tillsammans med nån ett tag, så kan man inte radera dessa minne oavsett om man vill eller inte (och oftast vill man ju inte - det var ju en del av hans liv). Så, inget konstigt med det.

• UlfGöteborg

Håller med föregående inlägg.
    Helt normalt att ha bilder kvar skulle jag säga. Han kanske gillar bröst i allmänhet och vill ha kvar särskilda bröstbilder för den sakens skulle. Gillar han bröst har du säkert nytta av det du också ;.)

• Anonym (Heihiopp)

Nu menade jag inte att han ska ta bort bilderna som var helt vanliga bilder. Menar mer dessa 2 som han hade fokuserat på just hennes bröst där man inte såg hennes ansikte. Självklart förstår jag att man vill ha minnen kvar osv men 2 bilder där man ser hennes klyfta anser jag är lite onödig minne att ha kvar. Men jag förstår er poäng.

• Anonym (Killen)
    Anonym (Heihiopp) skrev 2018-08-21 15:03:32 följande:

Hej!

( jag ser inte detta som otrohet utan hittade inget bra ämne. Är ny här!????)

Det är så att jag är tillsammans med en kille sen 1 år och 6 månader tillbaka. Idag märkte jag på hans dator att han har bilder kvar på hans ex och dem två. Dem var ihop i ca 4 år.

Jag blev mest känslig för han hade tagit bilder på hennes bröst, klyfta när hon var påklädd. Att han fortfarande har kvar det känner jag skumt.

Överreagerar jag eller har jag rätt att fråga honom om bröst bilderna?

Jag förstår att du känner dig ledsen inte så roligt när ens partner har kvar bilder på sitt ex. Kanske är de så att han glömt av att bilderna finns på sitt ex, fråga honom. De viktiga är att du berättar hur du känner. Nyckeln till lösa problem är öppen dialog. Lycka till
  • Anonym (Sonny)

Varför är du på hans dator och snokar? Är inte det integritetskränkande?
    Det kan vara oskyldiga runkbilder som hjälper fantasin. Helt ofarligt. Inget att oja sig över. Män onanerar och fantiserar ofta om tidigare sexuella erfarenheter med ex. Han är ju ihop med dig och inte med henne. Av någon anledning. 
    Jag befarar att om du konfronterar honom så kommer du inte att vara så pass öppen att du "bara frågar", utan du kommer mer eller mindre vilja att han raderar bilderna. Då kan det hända att han raderar dem av välvilja. Då kan det slå backout senare eftersom han "tvingats" radera dem.
    Mitt råd är: säg inget. Fortsätt Älska honom och var en riktig slampa i sängen så kommer han behålla dig och självmant radera bilderna när han är mogen.Kyss

• Anonym (123)

Ja du överreagerar. Och sluta gå igenom hans bilder.

• 1234568
    Anonym (Sonny) skrev 2018-08-21 18:02:57 följande:

Varför är du på hans dator och snokar? Är inte det integritetskränkande?
    Det kan vara oskyldiga runkbilder som hjälper fantasin. Helt ofarligt. Inget att oja sig över. Män onanerar och fantiserar ofta om tidigare sexuella erfarenheter med ex. Han är ju ihop med dig och inte med henne. Av någon anledning. 
    Jag befarar att om du konfronterar honom så kommer du inte att vara så pass öppen att du "bara frågar", utan du kommer mer eller mindre vilja att han raderar bilderna. Då kan det hända att han raderar dem av välvilja. Då kan det slå backout senare eftersom han "tvingats" radera dem.
    Mitt råd är: säg inget. Fortsätt Älska honom och var en riktig slampa i sängen så kommer han behålla dig och självmant radera bilderna när han är mogen.Kyss

Är du helt kokko beng? Så man ska acceptera att pojkvännen runkar till EXETs bröst bilder. Nu får du ändå ge dig.
  • Anonym (Ulrika)

Men hallå det är faktiskt 2018, tagga ner !

Svar på tråden Är det okej att ha kvar bilder på sitt ex på datorn?