• whattodowhattodo

    Hjälp! Spärr i huvudet eller asexuell?

    Hej!

    Jag måste höra runt om någon vet något om detta.

    Lång historia kort; när jag var yngre hade jag mycket ?destruktivt sex? (hade sex för bekräftelse och uppmärksamhet av killar, även om jag inte var kåt/ egentligen ville, och jag tyckte aldrig riktigt att det var skönt, utan var nöjd när killen kom så vi kunde sluta)

    När jag var 20 träffade jag min dåvarande och vårt sex var fantastiskt. Han var den enda som fick mig att bli riktigt kåt och längta till sexet. Han var mycket äldre än mig(? Vet inte om det spelar roll men jaja)

    När vi sedan separerade för ca 2 år sen har sexlusten totalt försvunnit.

    Jag känner mig HELT lost på sexfronten. Har haft sex kanske 4 gånger på dessa 2 år med 2 olika killar och det har inte vart så skönt, plus att jag tror nästan att jag har prestationsångest? Jag vet inte riktigt vad jag håller på med eller vad jag ska göra... Detta tror jag blir en ?ond cirkel?. Kåt är jag inte heller....

    OBS: jag onanerar inte heller, kanske gjort det 8 gånger totalt i mitt liv. Även detta har jag svårt att avgöra om det är för att min mor skällde ut mig rejält första gången jag försökte men hon ?kom på mig? när jag var jätteliten (12-13?) och fått någon spärr i hjärnan eller för att jag egentligen har onormalt låg sexualdrift?

    Kan jag ?träna upp? sexlust? Någon som upplevt liknande?

  • Svar på tråden Hjälp! Spärr i huvudet eller asexuell?
  • whattodowhattodo
    Lidköping skrev 2018-08-22 00:15:01 följande:

    Kanske försöka avstå det ett tag? Så kanske kåtheten kommer tillbaka, lite reboot så att säga?


    Jo det var min tanke också, men väntade först ett halvår efter vårt uppbrott och träffade sedan en kille jag dejtade, vi hade sex ca 3 gånger, sen har jag väntat 1,5 år tills nu förra veckan när jag ?försökte? igen.. vet egentligen inte varför... för att se om det kanske hade blivit magiskt bättre men det var det inte.

    Jag tänker bara att det borde väl inte ta mer än 2 år att bli kåt? :(
  • Tiffany

    Jag upplevde liknande alltså att man inte hade nån sexlust direkt. jag behöver någon att gilla för att kunna känna attraktion o vilja ha sex osv 

    jag är demisexuell har jag kommit fram till.. jag kan dvs bara utveckla ett sexuellt attraktion till ngn jag har ett känsloband med. 

  • Lidköping
    whattodowhattodo skrev 2018-08-22 00:25:31 följande:

    Jo det var min tanke också, men väntade först ett halvår efter vårt uppbrott och träffade sedan en kille jag dejtade, vi hade sex ca 3 gånger, sen har jag väntat 1,5 år tills nu förra veckan när jag ?försökte? igen.. vet egentligen inte varför... för att se om det kanske hade blivit magiskt bättre men det var det inte.

    Jag tänker bara att det borde väl inte ta mer än 2 år att bli kåt? :(


    Så tråkigt att höra. Jag har själv perioder där jag inte känner någon större lust, men sen perioder där det kommer mer naturligt. Jag tror för min del att jag tänker för mycket på det, liksom försöker "tvinga" fram kåtheten istället för att slappna av och låta det komma naturligt.
  • whattodowhattodo
    Tiffany skrev 2018-08-22 00:25:44 följande:

    Jag upplevde liknande alltså att man inte hade nån sexlust direkt. jag behöver någon att gilla för att kunna känna attraktion o vilja ha sex osv 

    jag är demisexuell har jag kommit fram till.. jag kan dvs bara utveckla ett sexuellt attraktion till ngn jag har ett känsloband med. 


    Det låter som mig... måste googla upp demisexuell

    Hur väl behöver du känna någon?

    Mitt ex och jag jobbade på samma jobb och kände väl inte varandra superbra men jag var i alla fall intresserad ganska snabbt...

    Men blir inte kåt ?spontant?, har inte vart på riktigt kåt sen 2 år.

    Hur är du när du väl hittat någon som gör dig kåt? Blir du ofta kåt då eller bara ?ibland?? Håller det sig mer stabil nivå eller oregelbundet?
  • whattodowhattodo
    whattodowhattodo skrev 2018-08-22 00:51:52 följande:

    Det låter som mig... måste googla upp demisexuell

    Hur väl behöver du känna någon?

    Mitt ex och jag jobbade på samma jobb och kände väl inte varandra superbra men jag var i alla fall intresserad ganska snabbt...

    Men blir inte kåt ?spontant?, har inte vart på riktigt kåt sen 2 år.

    Hur är du när du väl hittat någon som gör dig kåt? Blir du ofta kåt då eller bara ?ibland?? Håller det sig mer stabil nivå eller oregelbundet?


    Samma för mig,

    I förra veckan när jag skulle ?testa? att ha sex så kysstes vi lite och jag kände ?något? (inte alls mycket) och då kom hjärnan fram och började tänka ?åh! Du kanske blir kåt! Kanske såhär det ska kännas! Kom igen nu! Tappa det inte! Var kåt!? Så tror det förstörde ganska mycket

    Sen kan jag inte sluta tankarna under sexet.... tänker konstant, och oftast att jag vill att det ska vara över snart... :/
  • Tiffany

    Jag har aldrig t ex känt att wow sån het kille på stan och så attraherad jag blir.. typ så .. och kan absolut inte ha sex eller kyssa någon som jag inte har känslor för.. alltid varit så i hela mitt liv, det är på äldre dar jag förstod att det inte var så vanligt o forskade i det och läste om demisexuell och alla bitarna föll på plats!


    Jag kan bli riktigt kåt på min kille och vi har bra sex  och allt känns perfekt som att jag älskar honom.

    När jag var singel och dejtade så fick jag avsky av killar som ville ha sex tidigt och tappade intresset totalt då jag aldrig kände lika xD men om jag fann en kille intressant och utvecklade känslor kunde jag ha sex.. me var tuvngen att känna rätt starkt för honom o finna han intressant.. aldrig liksom en kropp bara el så 

  • whattodowhattodo
    Tiffany skrev 2018-08-22 00:59:17 följande:

    Jag har aldrig t ex känt att wow sån het kille på stan och så attraherad jag blir.. typ så .. och kan absolut inte ha sex eller kyssa någon som jag inte har känslor för.. alltid varit så i hela mitt liv, det är på äldre dar jag förstod att det inte var så vanligt o forskade i det och läste om demisexuell och alla bitarna föll på plats!

    Jag kan bli riktigt kåt på min kille och vi har bra sex  och allt känns perfekt som att jag älskar honom.

    När jag var singel och dejtade så fick jag avsky av killar som ville ha sex tidigt och tappade intresset totalt då jag aldrig kände lika xD men om jag fann en kille intressant och utvecklade känslor kunde jag ha sex.. me var tuvngen att känna rätt starkt för honom o finna han intressant.. aldrig liksom en kropp bara el så 


    Samma här!! Har aldrig blivit tänd på enbart ett utseende...

    Mitt ex blev jag attraherad av hans personlighet, för han var väldigt ?intressant person?

    Och blir sällan kär, ofta väldigt ointresserad och avstår helst från att dejta för alla andra verkar tycka att det är ?naturligt? att ligga efter några dejter.

    Ska googla nu
  • Tiffany

    såhär säger wiki:


     


    Demisexualitet är en variation av asexualitet. En demisexuell person kan endast utveckla sexuell attraktion till någon efter att ha skapat ett starkt känslomässigt band till personen.


     


     

  • whattodowhattodo
    Tiffany skrev 2018-08-22 01:10:18 följande:

    såhär säger wiki:

     

    Demisexualitet är en variation av asexualitet. En demisexuell person kan endast utveckla sexuell attraktion till någon efter att ha skapat ett starkt känslomässigt band till personen.

     

     


    Tack!

    Jag har läst lite nu samt lyssnade på P3?s snabba inlägg om demisexualitet. Jag tycker verkligen att fet passar som handen i handsken för jag känner igen att bara bli attraherad av ?steg 2 egenskaper?, men däremot är det en sak - jag behöver nog inte vara kär i någon.

    Det handlar nog mer om en subjektiv känsla om hur jag ?klickat? med personen när vi talat eller skrivit med varandra. Kanske inte från första mötet, men ?kär? eller ?starkt? emotionellt band vet jag inte riktigt om jag behöver.

    Men jag behöver helt klart ?klickat? med personen.

    Och han får gärna överraska mig med djupa och smarta konversationer. Jag tycker mycket om när personer är ?smartare? än mig (utan att vara jobbiga såklart) så intellekt har alltid gått före utsida
  • Tiffany

    Ja jag har också alltid "tänt" på intellekt haha , smarta killar och omtänksamma killar.. 

  • whattodowhattodo
    Lidköping skrev 2018-08-22 01:48:00 följande:

    Håller tummarna för dig! :)


    Tack :)

    Kan nog inte göra så mycket mer än att vänta in att jag hittar någon riktig intressant och sedan hoppas att känslan kommer av sig sjävt
  • Lidköping
    whattodowhattodo skrev 2018-08-22 07:39:23 följande:

    Tack :)

    Kan nog inte göra så mycket mer än att vänta in att jag hittar någon riktig intressant och sedan hoppas att känslan kommer av sig sjävt


    Stressa inte fram något helt enkelt :) Finns ju ändå intressanta människor därute!
  • Robert 832

    Jag föreslår att du tar en paus. Låter som att du ligger runt meningslöst. Får du ingen njutning av det så blir akten för dig ett slöseri med tid och engagemang du kunde lagt på nått annat men som istället någon annan har nytta av.

    Det kan orsaka spärrar för sex om det känns i slutändan som att man gör det enbart för den andres skull.

Svar på tråden Hjälp! Spärr i huvudet eller asexuell?