• Anonym (N)
    Äldre 22 Aug 13:17
    1634 visningar
    3 svar
    3
    1634

    Efter abort

    Jag gjorde tyvärr en medicinsk abort för en vecka sen pga olika privata anledningar men jag känner redan en enorm saknad, ingen ånger men en väldig tomhet. Så nu är min fråga om ni gjort en medicinsk abort och hur lång tid det tog för er att bli gravida igen?

    Berätta gärna det ni kan/vill om tiden efter aborten. Jag blöder fortfarande och har som mensvärk men hoppas jag kommer tillbaka på fötter så snart jag kan!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-08-22 13:18
    Jag var gravid i vecka 7 när aborten gjordes.

  • Svar på tråden Efter abort
  • Anonym (Hm)
    Äldre 22 Aug 13:24
    #1

    Aldrig gjort abort. Men beklagar att du verkar ångra dig. Hopps du mår bättre fort!

  • Anonym (V)
    Äldre 22 Aug 13:25
    #2

    Tänk såhär. Du gjorde aborten av en anledning. Du säger själv att du inte ångrar det och ändå undrar du hur snabbt du kan bli gravid igen. Rimmar dåligt.

    Blev gravid 2 år efter min abort. Försökte inte bli gravid innan dess då jag som sagt också gjorde abort av en anledning, att det inte alls passade i livet just då. Kan ändå känna idag att det var onödigt gjort. Hade klarat av ett barn till då.

  • Anonym (N) Trådstartaren
    Äldre 22 Aug 13:29
    #3
    Anonym (V) skrev 2018-08-22 13:25:09 följande:

    Tänk såhär. Du gjorde aborten av en anledning. Du säger själv att du inte ångrar det och ändå undrar du hur snabbt du kan bli gravid igen. Rimmar dåligt.

    Blev gravid 2 år efter min abort. Försökte inte bli gravid innan dess då jag som sagt också gjorde abort av en anledning, att det inte alls passade i livet just då. Kan ändå känna idag att det var onödigt gjort. Hade klarat av ett barn till då.


    Jag frågade inte när jag kunde bli gravid igen. Jag har satt in spiral så det var inte frågan.
Svar på tråden Efter abort