• Nzd

Tjej dålig självkänsla

Hej!

Det är så att min tjej har så fruktansvärd dålig självkänsla. Blivit utsatt av mobbning och dylikt för utseende.

Hon har varit i förhållande innan som hon har blivit bedragen i på olika sätt. Ljuger otrohet att nämna.

Hon jämför sig själv med andra och ser inte sig själv som vacker. Fast hon är det vackraste på denna jord.

Märkbara saker är att hon ska hela tiden hålla koll på vad jag gör.

Kollar vi på film och det kommer upp en naken tjej så blir hon ledsen och arg. Sedan går det inte att prata med henne. Vet inte om hon är sådan ensam.

Hon kom på mig när jag höll på att kolla efter sexiga underkläder till henne. Hon har någon sen innan men tänkte att nytt är alltid roligt och om jag ger henne det så kan det bli en bekräftelse för henne. Hon ville inte tro mig och jag ville inte visa för henne vad som låg i korgen för det var en överraskning. Hon trodde inte på mig och känner att jag trånar efter andra. Vilket jag inte gör... I samma veva så brakar då helvetet lös. Hon vill göra slut. Hon vill inte veta av mig. Nu hänger allt på en skör tråd.

Jag har förstått att mitt sätt att hjälpa henne har inte fungerat. Jag har pushat och vart för på. Och har insett att det är för min egna skull som jag vill att hon ska må bra. Inte för hennes skull... och jag behöver nu råd från någon med egen erfarenhet av liknande situation. Eller någon som har varit med om dålig självkänsla som fått hjälp ande hand.

Tack på förhand

• Svar på tråden Tjej dålig självkänsla
  • wfpoihof

Så varför diskuterar du inte detta med henne direkt istället för att hänga ut både henne och dig själv på internet för asgamarna?

• Anonym (M)

Har själv lidit av dåligt självförtroende pga en hudåkomma. Jag jämnförde mig konstant med andra tjejer, hur perfekta deras hud var (för det är bara huden jag inte mådde bra av, "kroppsligt" har jag en kropp tjejer kan döda för o få).

Det hon behöver komma på är VAD i hennes utseende hon mår dåligt över och långsamt lära sig älska det, det är så hon ser ut. Hon kommer inte ändras för att hon blir avis på andra och hur dom ser ut, det utseende hon har är nått hon kommer får leva med om hon inte genomför operationer och hon måste lära sig älska det hon ser.

Att köpa sexiga underkläder är snarare ett tecken på att du inte är nöjd med det hon har och hur hon klär sig, big NONO! Det du ska göra är lyfta henne, berätta för henne hur vacker hon är. -jamen jag gör redan det- kommer ditt svar bli, ja o du får fortsätta med det. Livet ut om det är så länge ni kommer leva ihop!

• wfpoihof

Ovan postare ger goda råd.

Att göra om defekter och nackdelar till styrkor är rätt approach.

• Anonym (Lättare)

Är det lättare för singelkvinnor att stärka sin självkänsla

• Anonym (Baby)
    Anonym (M) skrev 2018-08-22 17:40:06 följande:

Det hon behöver komma på är VAD i hennes utseende hon mår dåligt över och långsamt lära sig älska det, det är så hon ser ut. Hon kommer inte ändras för att hon blir avis på andra och hur dom ser ut, det utseende hon har är nått hon kommer får leva med om hon inte genomför operationer och hon måste lära sig älska det hon ser.

Som Jennifer Grey, som var jättesöt med sin snok. När hon såg Dirty Dancing tillsammans med sin dotter, så sa dottern "vad fin du var där, mamma".
    Jennifer sa själv att hon inte förstod det då.
  • Anonym (Inv)
    Nzd skrev 2018-08-22 15:40:42 följande:

Hej!

Det är så att min tjej har så fruktansvärd dålig självkänsla. Blivit utsatt av mobbning och dylikt för utseende.

Hon har varit i förhållande innan som hon har blivit bedragen i på olika sätt. Ljuger otrohet att nämna.

Hon jämför sig själv med andra och ser inte sig själv som vacker. Fast hon är det vackraste på denna jord.

Märkbara saker är att hon ska hela tiden hålla koll på vad jag gör.

Kollar vi på film och det kommer upp en naken tjej så blir hon ledsen och arg. Sedan går det inte att prata med henne. Vet inte om hon är sådan ensam.

Hon kom på mig när jag höll på att kolla efter sexiga underkläder till henne. Hon har någon sen innan men tänkte att nytt är alltid roligt och om jag ger henne det så kan det bli en bekräftelse för henne. Hon ville inte tro mig och jag ville inte visa för henne vad som låg i korgen för det var en överraskning. Hon trodde inte på mig och känner att jag trånar efter andra. Vilket jag inte gör... I samma veva så brakar då helvetet lös. Hon vill göra slut. Hon vill inte veta av mig. Nu hänger allt på en skör tråd.

Jag har förstått att mitt sätt att hjälpa henne har inte fungerat. Jag har pushat och vart för på. Och har insett att det är för min egna skull som jag vill att hon ska må bra. Inte för hennes skull... och jag behöver nu råd från någon med egen erfarenhet av liknande situation. Eller någon som har varit med om dålig självkänsla som fått hjälp ande hand.

Tack på förhand

Hon behöver jobba på det själv.

Du kan hjälpa henne med:

1) Hon får inte ge efter för destruktiva tankar där hon jämför sig själv med andra. Hon måste säga till sig själv när de tankarna kommer att det är fel att tänka så och att hon bara ska jämföra sig själv med sig själv.

2) Göra svåra saker som hon trodde att hon inte skulle klara. Börja träna hårt och visa att hennes kropp klarar saker hon inte trodde var möjligt.
  • Anonym (Inv)
    wfpoihof skrev 2018-08-22 17:25:04 följande:

Så varför diskuterar du inte detta med henne direkt istället för att hänga ut både henne och dig själv på internet för asgamarna?

För att han vill gå tips. Han är ingen bräcklig valp som börjat gråta bara för att någon säger något elakt. Utan han nonchalerar de och trä till sig av de goda råd som kommer och kan därefter förbättra sin situation.
Svar på tråden Tjej dålig självkänsla