• Lycka77

Vad gör man i Uppsala?

Om 2 veckor ska min man och jag ta en helg ledigt, det ska bli mysigt
    Vi har beslutat att åka till Uppsala och bo på hotell!
    Det enda vi vet om Uppsala är Fyrishov och Ikea, vilket vi så klart inte ska missa

Men nu söker vi efter bra resturanger och annat skoj att göra.
    Vad roar NI er med i Uppsala?

• Svar på tråden Vad gör man i Uppsala?
  • Signatur

Har ni riktigt mycket pengar tycker jag ni ska äta på Wärmlandskällaren eller Svenssons guldkant i saluhallen.

Fika på chokladkaféet är ett måste (tycker jag som älskar choklad), ligger på Sysslomansgatan. Ofvandahls är ett känt kafé, men inte särskilt skoj tycker jag.

Vad vill ni göra? Teater? Bio? Museum? Utomhus? Inomhus?

Gamla uppsala kanske är intressant. Domkyrkan? Har ni möjlighet så tycker jag ni ska prova långfärdsskridskor (om ni inte har testat det). Det finns uthyrning i Fjällnora (ligger 20-25km från Uppsala).
    Gustavianum är ett ganska kul museum om ni gillar sådant.

• Lycka77

Nej, riktigt mycket pengar har vi faktiskt inte
    Vi gillar resturanger som inte är allt för fina - man ska kunna vara sig själv.

Chokladcafé låter ju mums!

Andra förslag?

• Dessie

TS: jag tycker att ni ska fika på Odinsborg i Gamla Uppsala.

• Dessie

TS: det ligger vid kungahögarna (som du kanske känner till?!) och huset är gammalt och det finns en liten souvernubutik oxå om man vill köpa nåt "minne" från Uppsala.
    De bakar allt bröd själva.
    Ligger ca 1 mil från city, bussar går från Dragarbrunn.

Stadsträdgården & Svandammen kan ni oxå gå till - Stadsträdgården kan man promenera i.
    "Signatur" gav en hel del bra förslag oxå.

Och lilla jag bor ju bara 4 ½ mil från Uppsala så då kan ni ju komma hit oxå (Enköping) *ler*

• Lycka77

Det låter mysigt

Helgen kommer nog att vara fullbokad så vi får ta Enköping en annan gång

Mottager gärna flera tips, gärna restauranger!

• Jambosana

Man äter middag på ex Bill & Bull (vid Forumgallerian), som är riktigt bra!

Utflykt till Gamla Uppsala, besök Domkyrkan, Chokladcaféet på Sysslomansgatan är en hit. Är ni sugan på mer choklad kan man gå in till Annelie K på Drottningg precis vid Stora Torget och köpa handgjorda praliner.

Slottet är värt ett besök, de har en fin konstmuseiavdelning och fängelsehålor.

Katalin vid antingen Svartbäcksgatan (Gamla Katalin) eller nya som ligger i det gamla röda stationhuset vid centralstationen är bra! Jazz och drinkar.

• jessan77

Halloj..om ni e i u-sala den 31 mars så e de 80-talsfest på flustret med bla. Style, Tone norum, Playboys mfl.
    Dit ska iallafall jag...
    Hoppas ni får en trevlig helg!!!

• Lycka77

nej, vi är där helgen före, annars hade det ju varit jättekul!!!

det där chokladcaféet låter ju supermumsigt!!!

• Lillbulan05

Domkyrkan är mäktig...

Svar på tråden Vad gör man i Uppsala?