• Sassa76

    Tips på VARMA vinterskor

    Min dotter , drygt 3 år gammal är extremt frusen och än så länge har vi inte hittat nån vinterskor som hon inte har frusit i. Vi bor i Norra Norrland så vi har rejäla vintrar. Vi har testat Kuoma skor (funkade perfekt på storebror) och diverse fodrade stövlar. Har nån nåt bra tips på riktigt varma men även smidiga skor?

  • Svar på tråden Tips på VARMA vinterskor
  • legomum

    Vi har köpt nya innersulor som ska hålla värmen bättre och raggsockar i ull. Men det får inte bli för tight för då blir fötterna kalla i alla fall.

    Vi har kört med både kouma, ecco och viking med de lösningarna och fungerat bra på min frysloppa.

  • legomum

    Vi har köpt nya innersulor som ska hålla värmen bättre och raggsockar i ull. Men det får inte bli för tight för då blir fötterna kalla i alla fall.

    Vi har kört med både kouma, ecco och viking med de lösningarna och fungerat bra på min frysloppa.

  • Minis4567

    Viking gore tex skor är suveräna! Visst de kostar från 600:- och uppåt men helt klart värt det. De håller barnens fötter torra. Och är de torra om fötterna fryser de oftast inte.

  • Physalis

    Använder ni vanliga bomullsstrumpor? För då kan det vara problemet. Blir bomull blött så håller det inte värmen längre och fötter svettas ofta.

    Ullstrumpor är att föredra då de håller värmen trots att de är blöta.


    Korrekturläser som en kratta
  • Sassa76

    Jo visst har det hänt att dottern får ha bonullssockar men även om vi haft ull-sockar så har hon frusit. Hon är liten för sin ålder och har inte så mycket till värmande depåer.

Svar på tråden Tips på VARMA vinterskor