• 53020831

Jobb

Hej! Om man inte har fått ett anatällningabevis skriftligt av chefen och har jobbat i 7 månader, vad innebär det?

• Svar på tråden Jobb
  • Frontline

Att du är vikarie..

Jag jobbade i 4 år innan jag vart anställd.

Simsalabim trosorna försvinn :)
  • 53020831
    Frontline skrev 2018-08-24 01:03:08 följande:

Att du är vikarie..

Jag jobbade i 4 år innan jag vart anställd.

jaha okej! men det står att jag får timlön och enligt lagen så är man väll timanställd om man jobbat på en plats mer än 6 månader. eller hur? har hon lurat mig
  • Amanda84

Någonting måste du ha skrivit på när du fick tjänsten, annars är det läge att kräva det genast.

• 53020831
    Amanda84 skrev 2018-08-24 01:14:09 följande:

Någonting måste du ha skrivit på när du fick tjänsten, annars är det läge att kräva det genast.

När jag frågade i början så sa hon att det inte behövdes. har märkt att jag inte får semesterersättning samt att hon drar 5% skatt från lönen. Får heller ingen OB när andra får det som jobbar där
  • Frontline
    53020831 skrev 2018-08-24 01:12:20 följande:
    jaha okej! men det står att jag får timlön och enligt lagen så är man väll timanställd om man jobbat på en plats mer än 6 månader. eller hur? har hon lurat mig

Timlön är ju värdelös enligt mig. då får du semesterlönen utbetald varje månad..

Nej man är inte anställd efter 6 månader allt beror på hur du är anställd..

• Anonym (??)

Varför har du 2 parallella trådar om samma ämne? Även en muntlig anställning gäller, men är ju svårare att bevisa. Din arbetsgivare vekar vara en fifflar, var inte rädd att sätta dit henne.

• 53020831
    Frontline skrev 2018-08-24 01:18:32 följande:

Timlön är ju värdelös enligt mig. då får du semesterlönen utbetald varje månad..

Nej man är inte anställd efter 6 månader allt beror på hur du är anställd..

Jaha okej! har du ett bevis på det som jag kan visa chefen? problemet är att jag aldrig har fått någon semesterertjättning. Chefen drar även ut 5% skatt av min lön
  • Frontline
    53020831 skrev 2018-08-24 01:23:07 följande:
    Jaha okej! har du ett bevis på det som jag kan visa chefen? problemet är att jag aldrig har fått någon semesterertjättning. Chefen drar även ut 5% skatt av min lön
    Nopp men snacka med facket..
  • 53020831
    Anonym (??) skrev 2018-08-24 01:22:55 följande:

Varför har du 2 parallella trådar om samma ämne? Även en muntlig anställning gäller, men är ju svårare att bevisa. Din arbetsgivare vekar vara en fifflar, var inte rädd att sätta dit henne.

Vet faktiskt inte ! trodde inte först att den andra tråden hade lagts ut. Problemet är att om jag säger upp mig så har jag inget jobb kvar. Att leta nytt jobb kommer ta tid
  • Långbenopluto
    53020831 skrev 2018-08-24 01:25:22 följande:
    Vet faktiskt inte ! trodde inte först att den andra tråden hade lagts ut. Problemet är att om jag säger upp mig så har jag inget jobb kvar. Att leta nytt jobb kommer ta tid
    Sök nytt jobb INNAN du säger upp dig såklart.
Svar på tråden Jobb