• Aanoonym

Borde jag göra slut med honom?

Jag har varit tillsammans med denna kille ett tag nu, men börjar känna att jag slösar bort min tid och sårar honom. Jag tänker på mitt ex hela tiden, och blir obekväm när min nuvarande kille vill vara intim. Killen är väldigt snäll, omtänksam och gullig så skulle verkligen vilja ha kvar honom som vän, men det är någonting som saknas för mer än så. Jag tycker inte om att kyssa honom eller ha sex med honom, därför att jag inte är riktigt attraherad av honom. Eftersom han är en så fin människa så har jag gett det en chans och tänkt att det ska växa fram men det har det inte. Skulle nästan säga att jag kände mer attraktion första dejten än nu, så det går åt fel håll. Jag är rädd att förlora honom som vän, och jag känner hur mycket han älskar mig så känns tråkigt behöva göra honom ledsen.... samtidigt känns det som att jag sårar honom mer desto längre jag drar ut på det när jag vet att det förmodligen inte kommer hålla i längden ändå. Han ser bra ut och är en bra person, men det där lilla extra saknas för att få känslor av passion & attraktion. Vi träffades inte på 3 veckor ungefär därför att han var bortrest, och han visade att han saknade mig mycket... men jag kände inte att jag saknade honom.

Borde jag göra slut på det nu för min skull, eller riskerar jag att såra honom för mycket?

• Svar på tråden Borde jag göra slut med honom?
  • Cherryy

Hur länge sen tog det slut med exet?

Hur länge har du och den nuvarande killen träffats?

Låter spontant som det gått för fort..?

• Aanoonym
    Cherryy skrev 2018-08-26 00:17:59 följande:

Hur länge sen tog det slut med exet?

Hur länge har du och den nuvarande killen träffats?

Låter spontant som det gått för fort..?

Jag har träffat denna kille i snart 2 månader och vi träffades 1 vecka efter att det tog slut med exet som jag var tillsammans med i 2 år. Jag är 20 år, så 2 år för mig är ett ganska långt förhållande. Jag har verkligen inte kommit över mitt ex ännu tyvärr, så din reaktion är nog helt korrekt - att det har gått alldeles för snabbt.
  • Gizmo

Du borde göra slut för er bådas skull! 
    Ge honom chansen och träffa någon som älskar honom.
    Och ge dig själv möjligheten att finna den äkta kärlek.

Svar på tråden Borde jag göra slut med honom?