• Anonym (Så trött)

Snälla jag orkar inte med mina barn längre

Jag känner mig så hemsk men så är det. Jag är så trött och less på att dag ut och dag in ha mina skrikande bråkande barn omkring mig. Det börjar på morgonen med gnäll och grin och bråk och så fortsätter det dagen till ända. Det tjatas och tjatas så jag ibland blir galen, det slutar med att jag skriker tillbaka och blir arg, dåligt samvete får jag inte längre för att jag reagerar som jag gör. Dom är på fsk 15 Tim i veckan men det räcker inte för att jag ska kunna ladda batterierna. Jag vill såklart inte känna såhär, jag vill ju vara en kärleksfull mamma men jag kan bara inte ???? sambon tar ofta barnen med sig när han kan tack och lov för ibland är jag helt slutkörd. Jag tror att detta dåliga mående beror på att jag är olycklig i mitt förhållande, har inga känslor för min sambo och så har det varit det senaste året. Jag vet bara inte vad jag ska göra, vill inte att barnen ska bli lidande men det blir dom. Att separera vore ju såklart det bästa att göra. Vet inte riktigt vad jag vill få ut av att skriva av mig här, kanske ngn sitter i samma sits?

• Svar på tråden Snälla jag orkar inte med mina barn längre
  • Anonym (Hur)

Hur gamla är barnen?

• Anonym (Anna)

En gissning är att dina barn beter sig som de gör för att de inte mår bra. De behöver kärlek och uppmärksamhet från dig. Du verkar inte orka ge dem det och då reagerar de som många barn gör.

Du behöver försöka ta tag i ditt liv och se hur du kan ge barnen det de behöver. Kanske prata med någon? De känner säkert av att du har känslor av att du vill slippa dem. Låter som en ond cirkel där alla lider.

• Anonym (Känner igen mig!)

Hej!

Jag separerade från min sambo för 5månader sedan, vi har två gemensamma barn, 5 och 8år. 8åringen var oregerlig och 5åringen trotsig. Och jag var såååå trött på alltihopa, särskilt på min sambo som jag egentligen inte hade några känslor kvar för och hade inte haft på flera år. Jag stannade för att det kändes tryggt, hemmavant och för att det kändes som ett såååå stort misslyckande att gå isär. Men så en dag tog jag mod till mig, och sa att jag ville separera. Några av de värsta dagarna i mitt liv och det var bara min övertygelse om att jag behövde göra det som fick mig att inte ta tillbaka mina ord. 2månader efter att vi gått isär började mina barn förändras, 8åringen blev lugnare, 5åringen mindre trotsig, jag tror att det hade med att de kände att det var någe fel i förhållandet. Att ha barnen varannan vecka är såååå otroligt skönt, egentid! Jag var rädd att jag skulle sakna ihjäl mig efter barnen, men det är så skönt!

Jag säger inte att det kommer att funka så för dig, men insåg i allt det här att man inte ska hålla kvar en partner som man inte älskar längre, oavsett hur rädd man än är för att lämna honom/henne.

• Anonym (Schysst)

Så egentligen handlar det om att du Ts har tröttnat på din sambo. Det i sin tur går ut över barnen. Som i sin tur får din sambo att ställa upp ännu mer på dig. Väldigt snällt. Snällt att utnyttja din sambo nr du skyller allt på honom dessutom. Felet ligger hos dig. Var tror du att barnen har lärt sig sitt dåliga beteende ifrån? Vart tror du barnen har lärt sig att när det inte går som dom vill så ska man sura? Vart tror du att barnen kommer att lära sig att det är okej att utnyttja andra....?

Väx upp, gå på samtal, finn en lösning. Men utnyttja inte din sambo sålänge som du anser att han är problemet i det hela, för sanningen är att problemet ligger ju hos dig.

• Anonym (Bzzt)
    Anonym (Schysst) skrev 2018-08-26 18:29:02 följande:

Så egentligen handlar det om att du Ts har tröttnat på din sambo. Det i sin tur går ut över barnen. Som i sin tur får din sambo att ställa upp ännu mer på dig. Väldigt snällt. Snällt att utnyttja din sambo nr du skyller allt på honom dessutom. Felet ligger hos dig. Var tror du att barnen har lärt sig sitt dåliga beteende ifrån? Vart tror du barnen har lärt sig att när det inte går som dom vill så ska man sura? Vart tror du att barnen kommer att lära sig att det är okej att utnyttja andra....?

Väx upp, gå på samtal, finn en lösning. Men utnyttja inte din sambo sålänge som du anser att han är problemet i det hela, för sanningen är att problemet ligger ju hos dig.

Personer som anser att en man utnyttjas för att han tar hand om sina egna barn är knappast värda att lyssna på.

Personer som förutsätter (tex som en konsekvens av att män inte tar hand om barn om de inte är utnyttjade) att barnen lär sig dåligt beteende av en kvinna, som måste ha lärt dem att sura om saker inte går som de vill, är knappast heller värda att lyssna på.

Ts har för övrigt inte sagt att något är sambons fel överhuvudtaget, hon har skrivit att hon är olycklig i förhållandet och inte har några känslor kvar.
  • Anonym (hedvig)

Barn uppför sig som du tillåter dem. Dina barn behöver troligen både disciplin och ett gladare hem. Vägen dit kommer säkert att vara lång när det gått så här långt, men det är värt det alla gånger. Lycka till!

• Anonym (Schysst)
    Anonym (Bzzt) skrev 2018-08-26 18:45:07 följande:

Personer som anser att en man utnyttjas för att han tar hand om sina egna barn är knappast värda att lyssna på.

Personer som förutsätter (tex som en konsekvens av att män inte tar hand om barn om de inte är utnyttjade) att barnen lär sig dåligt beteende av en kvinna, som måste ha lärt dem att sura om saker inte går som de vill, är knappast heller värda att lyssna på.

Ts har för övrigt inte sagt att något är sambons fel överhuvudtaget, hon har skrivit att hon är olycklig i förhållandet och inte har några känslor kvar.

Kanske du kan läsa något som jag inte kan?

Citera gärna där det står att det är sambons barn?

Även om ena ungen skulle vara hans så är det väldigt snällt att han tar med sig båda barnen!
  • LizFliz

TS, har du funderat på förlossningsdepression?

Mitt råd till dig är att ta kontakt med vuxenpsykiatrin och få hjälp via dom. Eller vårdcentralen.

Det låter som att du behöver få hjälp att må bra igen.

Hur gamla är dina barn?

Kan du på något vis få utökad tid till dom på dagis?

Då har du lite mer tid hemma att återhämta dig.

• Anonym (Evve)
    Anonym (hedvig) skrev 2018-08-26 18:48:24 följande:

Barn uppför sig som du tillåter dem. Dina barn behöver troligen både disciplin och ett gladare hem. Vägen dit kommer säkert att vara lång när det gått så här långt, men det är värt det alla gånger. Lycka till!

Du hade hur många barn? Hur gamla är de?
  • Anonym (Hm)
    Anonym (hedvig) skrev 2018-08-26 18:48:24 följande:
    Håller med
Svar på tråden Snälla jag orkar inte med mina barn längre