• Kärleksbarn00

Missfall 2:a gången i rad?!

Hej!

Ska försöka hålla mig kort.

Fick missfall för en dryg månad sen. 19/7. Då hade jag det på känn då det enda jag hade var ömma bröst och icke stegrande graviditetstest (fick aldrig mer än 1-2v på cb). Så blev jag gravid igen nu direkt, innan ens en mena emellan. Blev chokad och glad, men framförallt orolig. Det har ändå känts lite bättre denna gång, upplevt att jag haft fler symtom som ömma bröst, trötthet, yrsel, påverkat lukt-och smaksinne. Och igår fick jag mitt efterlängtade 3+ på cb. Ändå var jag orolig. Idag har jag legat i sängen och gråtit till och från hela dagen för att det känns ?tomt?. Och efter lite mys med mannen kom det jag fruktade. En brun flytning tillsammans med molvärk (är i V5 +2) Helt säker på att det är ett missfall igen. Det gör så ont, jag känner mig så misslyckad som inte kan ?behålla? våra barn. I morgon ska jag till gyn i ett annat ärende, så då lär jag väl få det helt konstaterat.

Hur tar jag mig vidare? Hur ska jag våga bli gravid igen?

• Svar på tråden Missfall 2:a gången i rad?!
  • Kakan0

Det behöver inte betyda missfall, jag hade som du ett tidigt missfall och cb som ej stegrade mer än 1-2, fick konstaterat missfall V5+1.

Blev sedan gravid igen, fick stegrande cb 3+ och sen bruna flytningar i v 6+2, fick komma in på gynakuten och göra vul där dem såg ett hjärta som slog. Hade bruna flytningar tom v 9, idag är jag i v 13. Så det behöver absolut inte betyda missfall. Min barnmorska sa man inte ska oroa sig så länge det inte är färskt blod och man har mycket ont. (Den vanliga mensvärken är växtvärk och väldigt vanligt)

Hoppas detta lugna lite!

• Kärleksbarn00
    Kakan0 skrev 2018-08-26 18:15:19 följande:

Det behöver inte betyda missfall, jag hade som du ett tidigt missfall och cb som ej stegrade mer än 1-2, fick konstaterat missfall V5+1.

Blev sedan gravid igen, fick stegrande cb 3+ och sen bruna flytningar i v 6+2, fick komma in på gynakuten och göra vul där dem såg ett hjärta som slog. Hade bruna flytningar tom v 9, idag är jag i v 13. Så det behöver absolut inte betyda missfall. Min barnmorska sa man inte ska oroa sig så länge det inte är färskt blod och man har mycket ont. (Den vanliga mensvärken är växtvärk och väldigt vanligt)

Hoppas detta lugna lite!

Tack för att du delar med dig. Beklagar till MA, men stort grattis till graviditeten :)

Ja, hoppet är det sista som lämnar en brukar det sägas. Så jag håller alla tummar att de ser något i morgon på vul. Men för att skydda mig själv, försöker jag ställa in mig mentalt på det värsta.
  • MissM79

Som ovan skrev behöver det inte vara missfall. Min kompis fick också en blödning i början av sin graviditet men allt såg bra ut och nu är hon i v 28.

Själv har jag haft väldans otur med 3 MF och ett MA. Är nu gravid i v 5+6 och hoppas på tur denna gång. Ska till gyn på torsdag för att kolla så allt ser bra ut. Vi har gjort en missfallsutredning där det inte visar några konstigheter...hoppet är det sista som överger en så försök att inte ta ut ngt i förskott (vet det är svårt). Själv är jag också bekymrad trots jag inte fått någon blödning.

• Erla

Jag vet hur det känns. Inte för att det hjälper men mina erfarenheter kanske gör det. Jag fick två mf på raken innan vi äntligen fick till vår dotter, som nu är ett. Det en var ett MA som drog ut på tiden, men fick ingen mens emellan själva mf-blödningen och nästa graviditet, som slutade i tidigt mf. Jag har haft blödningar i alla mina graviditeter förutom det tidiga mf, som blödde ut direkt. Är just nu gravid för fjärde gången i mitt liv och går denn a graviditeten vägen har jag haft blödningar i två friska graviditeter och i mitt sena MA. Alla runt samma vecka. Jag fick veta att runt 40% av alla gravida kvinnor upplever någon blödning under graviditeten så det är ytterst vanligt och jag har fattat det som att brunt eller "gammalt" blod oftast inte är något att oroa sig för. När jag fick rosa på papperet efter toabesök då jag har på dottern ringde jag närmaste gyn med möjlighet till vul eller ul, och berättade om min oro och mitt MA och jag fick komma i och kolla läget. Jag vågade inte titta på skärmen förrän läkaren berättade att han såg ett fullt friskt embryo.

Alltså, blödningar måste inte innebära att det är ett mf på gång, men är du orolig så hör av dig till närmaste gyn :) jag förstår din oro och jag håller tummarna för att blödningen är en helt vanlig och ofarlig blödning.

• Kärleksbarn00

Tack fina ni som delar med er av era erfarenheter och solskenshistorier. Jag håller alla mina tummar att det bara var en normal brun flytning och att se kanske kan se något imorgon. Vet ju att det är för tidigt för att se något, men de borde ju i alla fall kunna se om det ser ut att vara en normalt fortskriden graviditet?

• Kärleksbarn00

Var hos läkaren idag, hon kunde inte se vart den lilla blödningen (som verkar upphörigt har kommit ifrån. Hon såg en hinnsäck som var i rätt storlek enligt min vecka, och en gulesäck. Hade lite vätska bakom livmodern tror jag hon sa, men det var svårt att det vad det var. Får komma tillbaka om en vecka, då hon sa att det kan vara ett pågående missfall, men det kan också vara en normal graviditet. Goda nyheter i sig, att det inte är helt kört än. Men samtidigt känns det jobbigt att vänta en hel vecka för att få veta om det är ett missfall på gång, eller oroa mig för en blödning varje dag. Men vi håller såklart tummarna för vår lilla räka.

• MissM79

Jag håller tummarna för att det kommer gå bra. Själv fick jag en lite brun flytning idag och har precis som lätt mensvärk. Självklart är det första man tänker på missfall eftersom jag har sådan dålig erfarenhet m 4 missfall bakom mig...kan det bara inte gå bra denna gången tänker jag. Bönar & ber om det nu finns en högre makt där uppe...

Vet att det inte behöver betyda något negativt men man blir ju nojig. Ska till min gynläkare på torsdag så får svar då...

• Kärleksbarn00

Ånej, förstår din oro till hindra procent, men samtidigt är det ju precis som du säger väldigt vanligt och behöver inte alls innebära missfall. Nu är det er tur:) Håller alla mina tummar.

Kram

Svar på tråden Missfall 2:a gången i rad?!