• Anonym (Pinsamt)

Bli av med dålig lukt från underlivet

Jag beställde hem ett klamydiatest som var negativt och jag har inte besvär med klåda. Däremot har det börjat dofta illa från mitt underliv sedan jag slutade äta p-piller efter 10 år... Kan man göra något åt detta med receptfria läkemedel från apoteket? Någon som har testat något och kan dela erfarenhet? Jobbigt ämne men tack på förhand.

• Svar på tråden Bli av med dålig lukt från underlivet
  • Anonym (Berorpå)

Menar du allmänt luktar illa eller menar du flytningar? Det är väl bra att tvätta sig ofta där nere med vatten. Men annars kanske är din ph värde dåligt då får du köpa sån gel på apoteket som kan fixa det. Jag hade gått till apoteket och frågat om jag var du.

• Anonym (Pinsamt)
    Anonym (Berorpå) skrev 2018-08-26 17:42:25 följande:

Menar du allmänt luktar illa eller menar du flytningar? Det är väl bra att tvätta sig ofta där nere med vatten. Men annars kanske är din ph värde dåligt då får du köpa sån gel på apoteket som kan fixa det. Jag hade gått till apoteket och frågat om jag var du.

Tack så mycket för ditt svar!

Jag duschar en gång om dagen och tvättar mig med vatten där nere och även med intim olja från apoteket ibland. Det är nog både flytningar och allmänt, eller jag vet inte riktigt. Men det kom verkligen efter att jag slutade med p-piller, har aldrig haft liknande problem tidigare. 
  • Anonym (Berorpå)
    Anonym (Pinsamt) skrev 2018-08-26 17:59:40 följande:

Jag duschar en gång om dagen och tvättar mig med vatten där nere och även med intim olja från apoteket ibland. Det är nog både flytningar och allmänt, eller jag vet inte riktigt. Men det kom verkligen efter att jag slutade med p-piller, har aldrig haft liknande problem tidigare. 

Okej men det är bra att du tvättar.

Men då kanske du borde testa den ph gelén, är ingen fara att ta den trots man kanske har bra ph. Men låter lite som det kan vara det beror på.
  • Anonym (Berorpå)
    Anonym (Pinsamt) skrev 2018-08-26 17:59:40 följande:

Men då kanske du borde testa den ph gelén, är ingen fara att ta den trots man kanske har bra ph. Men låter lite som det kan vara det beror på.
  • Anonym (Pinsamt)
    Anonym (Berorpå) skrev 2018-08-26 18:03:29 följande:

Tack för tipset!!! Ska googla på ph gel till underlivet!
  • Anonym (odör)

Har du haft sex efter det kan det vara BV (bakteriell vaginos), luktar stark och fiskaktigt och försvinner inte av att tvätta eftersom det är en bakterie inifrån slidan.

Eller kanske någon urinvägsbakterie/blåskatarr som kan lukta skunk även om man inte har andra symptom..

Svar på tråden Bli av med dålig lukt från underlivet