• MarieB1

Cykelsemester

Vill varna för att hyra ett hus "Aahytten" utanför Rönne på Bornholm, som vi hyrde nu i sommar, på cykelsemester. Bla hyr Joan ut via AIRBNB.

Jag betalde in 500 danska kronor i deposition. 
    Huset skulle vara städat och det var det - delvis. Golvet kändes ej smutsigt - men de hade skippat alla hörnen där det var smutsigt, spindelnät med spindlar i, i princip alla hörnen på två våningar. Även på en takbjälke ovanför min säng, var det flera nät och spindlar. Det låg också en stor hög med tvätt som vi inte visste var rent eller smutsigt på övervåningen, kändes ovälkomnande och ofräscht /slarvigt.
    Jag mailade ägaren och påpekade detta, förväntade mig ett litet avslag på priset - hon beklagade bara - önskade trevlig semester.

Affär skulle finnas 2 km bort, i närmaste by - det var fler år sedan det fanns mataffär där.

Städning efter vistelse ingick i priset. Vi diskade, tömde sopor, la tvätten (lakan) i tvättkorgen, utedynor till möbler in på sin plats, självklart. Lämnade kvar ett par glasflaskor (fanns ingen återvinning).

Jag väntade på mina 500 kr tillbaka men inget kom. Mailade och frågade svarade hon att hennes "tillsynsman" hade sagt att vi lämnat disk, matrester på golvet, täcken huller om buller, vardagsrumsmattan låg inte slät! (?) Ja,vardagsrumsmattan var nog inte slät - men resten har de hittat på! Vi lagade mat på spisen 3 ggr. Vi cyklade hela dagarna, ofta till sent på kvällen. 

Först ingen avdrag för orent hus - sedan behåller hon min deposition!! Jag har mailat massa med Joan och hon har försökt "deala" när jag inte gav mig, sagt att det hon säger är inte sant. 250 kr tillbaka kunde hon gå med på - varför då - om hennes ord var sant?? Nej, tror detta är något hon BRUKAR göra... Så Varning för AAHYTTEN på BORNHOLM!

MVH
    Marie
    Svara
Svar på tråden Cykelsemester