• Prickargörmiggalen

Röda prickar på armarna (galen /paniK)

Hej där familjeliv. Det är första gången jag skriver ett inlägg. Har läst ett inlägg som stämde precis på det jag skriver om just nu men utan konkret svar.

Så lite backstory. Jag har sedan två månader / 1 månad tillbaka märkt röda prickar som ser ut som blodstänk på armarna. Dom har ökat i antal just nu. Är förövrigt en frisk pigg och glad människa men kan inte sluta fokusera på detta. 

Dom röda prickarna ser ut som små nålstick och dom kliar inte direkt. någon har kliat snabbt någon gång. När man gör så så försvinner det röda (blodet antar jag) sedan kommer tillbaka. 

Jag var hos en läkare som kollade upp dom med mikroskop och sa att det var hemangiom utan någon mer info. Dom var ofarliga sa han utifall jag inte blödde mycket näsblod eller liknande.

Men dom har ökat i antal sedan dess på bara en vecka. Vill även påpeka att jag haft extremt stressigt men gissar att det inte är anledning då dom inte kliar som stress utslag. Jag är även rökare vilket är riktigt dåligt jag vet (men är på gång att sluta.)

Är 22 år vilket också inte förklarar hemangiom som ett typ av åldrande.

Edit för min fråga: Vill veta om andra haft samma problem för mina kommer nya varje dag mer eller mindre. Är inte helt 100 på läkaren heller men han verkade inte orolig.  Samt undrar om någon vet vad det skulle kunna vara.

Tack så extremt mycket för att ni läst detta. behöver hjälp asap för detta gör mig galen:

Bilder kommer här.

prntscr.com/kn7y5y

prntscr.com/kn7xzv

prntscr.com/kn7y2k

• Svar på tråden Röda prickar på armarna (galen /paniK)
Svar på tråden Röda prickar på armarna (galen /paniK)