okända flytten
Vi hade en planerad semester på fyra veckor sedan april. När semestern kom berättade han för mig att han skulle åka spendera den hos henne för att då skulle han kunna vara med barnen på heltid under semestern inte bara två veckor av semestern, jag köpte det - klart han ska vara med sina barn. Han skulle sova på madrass och bo hos henne i annan stad.
Väl hem kommen skulle vi ses ute äta men jag var tidig så tänkte att jag åker hem till honom överraskar honom (Vi hade ofta setts hos mig eftersom jag har mina barnen, fast vi bor nära) Väl vid hans dörr står hennes namn på brevlådan.
Jag konfronterar honom frågar men får inget svar han kommer heller inte ut eller öppnar dörren för mig, då frågar jag henne. Hon säger att det är bättre få sin post dit. Av någon anledning kollar jag på internet hennes adress (vi känner varandra) och ser att hennes lägenhet är för uthyrning på internet. Smsar honom frågar om hon ska bo hos honom, han svarar inte mig.
Dagen efter får jag ett sms av honom att hon ska hyra hans lägenhet och att alla hennes saker står inne i lägenheten därför fick jag inte komma in och han ska bo hos en vän. Och att exet flyttar in om en dag. Okej jag köper det med.
Vi hördes hela dagarna han bodde kvar i sin lägenhet och med henne, han kunde inte träffa mig, han sanhan sover på soffan och rättfärdigar det med att skicka bild runt 12, 1 varje natt.
Jag säger att det är inte okej att han bor med henne för mig och frågar om det var planerat. (han var otrogen med henne en gång tidigare, varken hon eller han sa något utan en okänd kvinna kom fram till mig i hans port och berättade det sen erkände han och sa han ångrade sexet direkt efter de skett, jag tog tillbaka honom)
Han säger han har ingenstans att ta vägen. Jag säger han kan bo hos mig. Han säger att exet aldrig kommer acceptera det (hon är svartsjuk) sen en vecka senare säger han att vill vara med sina barn heltid som mamman har tagit ifrån han sedan 11 månader varav 6 månader bott på skyddat boende ljugit att han är våldsam. Han påtalar att då måste han bo med henne. Hon har påkostat han rättegångskostnader för tvist på över 60 tusen kronor och han har hamnat hos kronofogden. Under den tiden fanns jag varje dag stöttade honom vilket var en självklarhet, vi har setts sen 3,5 år. Älskat varandra häftigt och djupt rest levt livet ihop. Jag lämnade min fd. för honom och mig. Han hade bra förtroende hos socialen och i sin umgängestvist då mamman blivit orosanmälan av skyddat boende under de månader hon bott där.
Han sa att hon ändras, att hon är bättre nu - jag frågade om han ville leva med henne, han sa nej. Jag frågade om han inlett en relation närhet med henne han sa nej.
Sen kom dagen han sa att han vill bryta helt med mig, jag ska bort. Vi hade nu inte setts sen deras semester. Jag var förvirrad. Han vill inte att jag skriver till honom och han vill inte tala om ifall de har en relation. Jag bad han snällt att per telefon eller via sms säga som det är men han svarade att han vill inte bli kontaktad mer. Ett förhållande på nästan 4 år, där all tillit lagts, det är svårt att ta in.