• Emsan90

    IVF-FET

    Vi blev ruvade på vårt första ivf försök, då inga ägg blev befruktade. På ivf-försök nummer två fick vi genom icis 6 befruktade ägg som resulterade i 4 blastocyst. En till mig och tre till frysen.

    ET misslyckades då mensen kom redan på ruvardag 6. Nu väntar vi på att få hem en ny plan från rmc.

    Nu är min fråga hur många som misslyckats med ET men lyckats med FET?

  • Svar på tråden IVF-FET
  • Solen2

    Har inte haft ?turen? att få något till frysen så bara gjort ET. Det tog fyra hela behandlingar med äggplock osv innan vi fick ett plus.

    (Men läst och förstått att om de är frysta på dag 5 dvs blastocyster så har de kommit längre i utveckligen och har större potential att kunna bli ett plus. )

  • FruA78
    Emsan90 skrev 2018-08-27 14:28:20 följande:

    Vi blev ruvade på vårt första ivf försök, då inga ägg blev befruktade. På ivf-försök nummer två fick vi genom icis 6 befruktade ägg som resulterade i 4 blastocyst. En till mig och tre till frysen.

    ET misslyckades då mensen kom redan på ruvardag 6. Nu väntar vi på att få hem en ny plan från rmc.

    Nu är min fråga hur många som misslyckats med ET men lyckats med FET?


    Blev gravid vid första ET men missfall vecka 10, gjorde sedan 1 FET blev minus FET 2 resulterade i vår pojke :)

    Håller tummarna för er
  • Ellencassandra

    Misslyckats med alla mina ET men med min enda blastocyst i frysen så fick jag plus :) dock slutade det i missfall.. men blev iallafall gravid på FET.

    Lycka till!

  • Emsan90
    Solen2 skrev 2018-08-27 15:57:37 följande:

    Har inte haft ?turen? att få något till frysen så bara gjort ET. Det tog fyra hela behandlingar med äggplock osv innan vi fick ett plus.

    (Men läst och förstått att om de är frysta på dag 5 dvs blastocyster så har de kommit längre i utveckligen och har större potential att kunna bli ett plus. )


    Då kan vi bara hålla tummarna. Tack för svaret :)
  • Emsan90
    Jag är bara jag skrev 2018-08-27 16:40:16 följande:

    Visserligen inte gjort vanlig IVF, men ED och då fått 2 barn efter FET.  


    Härligt att höra när folk lyckats :)
  • Emsan90
    FruA78 skrev 2018-08-27 22:54:20 följande:

    Blev gravid vid första ET men missfall vecka 10, gjorde sedan 1 FET blev minus FET 2 resulterade i vår pojke :)

    Håller tummarna för er


    Vad härligt att ni fick en liten pojke. Tack vi fortsätter kämpa på. Fick du också ta progynon eller du gjorde fet i ostimulerad cykel?
  • Emsan90
    Ellencassandra skrev 2018-08-28 08:52:08 följande:

    Misslyckats med alla mina ET men med min enda blastocyst i frysen så fick jag plus :) dock slutade det i missfall.. men blev iallafall gravid på FET.

    Lycka till!


    Vad tråkigt att det blev missfall. Gjorde du fet i stimulerad eller ostimulerad cykel?
  • Ellencassandra
    Emsan90 skrev 2018-08-28 09:28:34 följande:

    Vad tråkigt att det blev missfall. Gjorde du fet i stimulerad eller ostimulerad cykel?


    Ostimulerat typ. Eller jag var på ul för att se att äl var på gång å sen fick jag ovitrelle för att ägget skulle släppa. Så vet inte om det räknas som ostimulerat då?
Svar på tråden IVF-FET