• Anonym (p)

kvinnor: varför rullade stayupsen ner?

Kvinnor, har ni haft problem med att stay-upsen rullar ner?
    Hade ett par i lådan som legat där några år. De är stickade. De funkade förut. Men när jag tog på dom nu så rullade de ner. Varför?
    Vad ska jag tänka på om jag köper nya?
    Tacksam för råd.

• Svar på tråden kvinnor: varför rullade stayupsen ner?
  • Fjäril kär

Stayups och strumpbyxor etc är färskvara. Efter bara ett par användningar är de uttöjda och tappar passformen.

Stayups ska ha silikonband på insidan. Du får inte vara insmord med något, inte heller ha fuktig hud.

• Anonym (p)
    Fjäril kär skrev 2018-08-28 19:27:30 följande:

Stayups och strumpbyxor etc är färskvara. Efter bara ett par användningar är de uttöjda och tappar passformen.

Stayups ska ha silikonband på insidan. Du får inte vara insmord med något, inte heller ha fuktig hud.

Tack för svar.
    Var brukar du köpa dina?
  • Anonym (För gamla)

Elastiska material brukar åldras och tappa spänsten med tiden, även om de ligger oanvända.

• qfnafnjf

Skaffa strumpebandshållare.

• Fjäril kär
    Anonym (p) skrev 2018-08-28 19:28:45 följande:

Tack för svar.

Var brukar du köpa dina?

Lindex, Åhléns, Twilfit och i hederliga gamla bh-affärer
  • Anonym (J)

Kan bero på hur du rullar upp dem :) Bättre att börja lågt och sen jämnt dra upp dem sida för sida. Då sitter de bättre än om du bara SMÄCK! sätter på dem. :)

• Anonym (s)

För liten storlek?

Sitter de för tight högst upp över låret så rullar de nog ihop sig när man rör på låret. Det är min erfarenhet.

• Anonym (G)

Dallriga lår och rumpa?

• Anonym (asdf)

Har inte perfekta lår. Det blir som inklämt där stay-upsen slutar och klämmer in. Hur gör ni andra för att undvika det?

Svar på tråden kvinnor: varför rullade stayupsen ner?