• danil

papperslösa problem

jag är en person som är gift sig med marockansk kvinna min fru är papperslösa (har inte uppehållstillstånd).
    min fru är gravid nu men hon har inte rättighet för att få vård från sjukhouset eller från barnmorska.
    jag kontakt med skåne care och jag fick information om de 
    de sa att jag måste betala för att min fru får vård från sjuckhouset och det kostar 72000 kr 
    min problem nu hur ska jag sammla alla de pengarna ?
    varför jag skat och betala skat om min barn har inte rättighet att födas som andra ?
    jag vill gärna kontakt med mig om ni kan hjälpa på mer information eller på din åsikt .
    MVH
  • Svar på tråden papperslösa problem
  • Anonym (L)

Varför åker ni inte till Marocko i väntan på att barnet föds?

• Långbenopluto

Nä, är man i landet utan tillstånd så bir det så. Hon får åka hem till sitt land och föda barnet.

• qfnafnjf

Låter som att det kostar att ligga på topp.

Bidragssnyltare kan åka hem.

• Anonym (E)

Det är gratis om man är apapperslös

• qfnafnjf

Gör abort innan det är försent. Att ha barn är bland det olönsammaste man kan göra ekonomiskt. Det gör även så att många åldras i förtid och får gråa hår och slappt underliv.

• Anonym (Skit i de andra)

Fy vilka fruktansvärda svar du får. Snacka om att de signaturerna inte kan ha mycket koll på hur orättsäker, inhuman och fruktansvärd vår migrationspolitik är. Grattis till graviditeten. I region Skåne har även papperslösa rätt till vård som inte kan anstå. Detta med betalning verkar vara lite krångligt, för de har inte rätt att neka vård även om man inte kan betala. Kontakta asylgruppenimalmo@gmail.com så kanske de kan hjälpa er. Tipsar också om rådgivningsbyrån (sweref.org) som har gratis juridisk rådgivning och kan mycket. Det är ovanligt men jag har hört om de som lyckats få tillfälligt uppehållstillstånd till barnet är fött, och i något fall någon som har kunnat få söka på anknytning från Sverige (fast detta var länge sedan så det kan mycket väl ha ändrats). Jag vet en kille just från Marocko som var papperlös länge men som tillslut lyckades få uppehållstillstånd när han och hans fru fick barn. 

Lycka till (och jag hoppas att du kan skita i alla rasistiska kommentarer här och söka råd av de som faktiskt har vett i huvudet och ett hjärta i kroppen). 

• Långbenopluto
    Anonym (Skit i de andra) skrev 2018-08-29 16:53:45 följande:
    Fy vilka fruktansvärda svar du får. Snacka om att de signaturerna inte kan ha mycket koll på hur orättsäker, inhuman och fruktansvärd vår migrationspolitik är. Grattis till graviditeten. I region Skåne har även papperslösa rätt till vård som inte kan anstå. Detta med betalning verkar vara lite krångligt, för de har inte rätt att neka vård även om man inte kan betala. Kontakta asylgruppenimalmo@gmail.com så kanske de kan hjälpa er. Tipsar också om rådgivningsbyrån (sweref.org) som har gratis juridisk rådgivning och kan mycket. Det är ovanligt men jag har hört om de som lyckats få tillfälligt uppehållstillstånd till barnet är fött, och i något fall någon som har kunnat få söka på anknytning från Sverige (fast detta var länge sedan så det kan mycket väl ha ändrats). Jag vet en kille just från Marocko som var papperlös länge men som tillslut lyckades få uppehållstillstånd när han och hans fru fick barn. 

Lycka till (och jag hoppas att du kan skita i alla rasistiska kommentarer här och söka råd av de som faktiskt har vett i huvudet och ett hjärta i kroppen). 
    Kan du förklara för mig hur mitt svar är rasistiskt?
  • Deeelicious

Och hur är mitt svar rasistiskt? Jag är själv gift med en man från Mellanöstern så är knappast emot rasen, snarare emot folk som vill ha hjälp att betala saker de själv borde ta ansvar över. Bor ts i Sverige har han förmodligen ett arbete och kan antingen betala för sin fru OM INTE kan de isf tillfälligt åka till Marocko för att sedan givetvis återkomma. Min make lärde sig svenska på 3 månader, hade fast jobb efter 8 månader och han håller med mig i dessa frågor till 100%.
  • Anonym (..)

Fy vilka fruktansvärda svar du får. Snacka om att de signaturerna inte kan ha mycket koll på hur orättsäker, inhuman och fruktansvärd vår migrationspolitik är. Grattis till graviditeten. I region Skåne har även papperslösa rätt till vård som inte kan anstå. Detta med betalning verkar vara lite krångligt, för de har inte rätt att neka vård även om man inte kan betala. Kontakta [email protected] så kanske de kan hjälpa er. Tipsar också om rådgivningsbyrån (sweref.org) som har gratis juridisk rådgivning och kan mycket. Det är ovanligt men jag har hört om de som lyckats få tillfälligt uppehållstillstånd till barnet är fött, och i något fall någon som har kunnat få söka på anknytning från Sverige (fast detta var länge sedan så det kan mycket väl ha ändrats). Jag vet en kille just från Marocko som var papperlös länge men som tillslut lyckades få uppehållstillstånd när han och hans fru fick barn. 

Sluta upp att dra rasistkortet när folk inte ens uttryckt sig rasistiskt! 

Svar på tråden papperslösa problem