• Anonym (djur är änglar)

Min katt visste..

Jag vill berätta om vår fina jourkatt som visste att något var fel den dagen jag fick missfall i vecka 7. Det är en katt som oftast är skygg och inte så närgången , bara när man ska sova då vill han ligga vid fötterna. 

För två dagar sen började jag blöda och det blev värre o värre, jag visste inte då men var såklart orolig att jag fick missfall. var gravid i vecka 7 då. 

Katten var vid min sida under hela dagen, jag fick lyfta ner honom fler ggr på golvet då jag hade så ont men han lämnade inte min sida utan kom tillbaka hela tiden och la sig tillslut vid mitt huvud. 

Igår åkte jag in akut och det bekräftades att jag fått missfall..

Min lilla ängel till katt kände att något ej stämde och ville trösta mig. <3

Jag vill höra om era erfarenheter då djur har känt på sig att något är fel och tröstat er? 

• Svar på tråden Min katt visste..
  • LFF

Beklagar ditt missfall. Varit i den sitsen själv två gånger. Vår hund vi hade då ville inte lämna min sida.

Kompisens hund var den som först visste att det låg två grabbar i min mage. Kompisen har två söner och en dotter. Med sönerna kom hunden och la huvudet på hennes mage så fort hon satte sig ner (samma som hunden gjorde med mig när jag var där) men inte alls med dottern.

• Anonym (Katt)

Har två änglabarn.

Mina katter ligger vid min sida jämt

• Anonym (A)

När jag var allvarligt sjuk för några år sen så kände katten på sig att jag var sjuk, han var vid min sida mycket mer än annars.

• Anonym (.)

Djur känner av sånt. De är fantastiska och underbara

• Anonym (A)
    Anonym (.) skrev 2018-08-29 17:07:38 följande:
    Djur känner av sånt. De är fantastiska och underbara
    Verkligen.
  • Anonym (Jag med!)

Jag fick missed abortion och visste då inte om att barnet dött förrän senare, men min hund visste, förstod jag ju senare! Hon var hos mig precis hela tiden, tätt tätt intill som hon inte brukar annars, jag var rädd att hon mådde dåligt (vilket hon ju också gjorde...) och försökte få henne att må bra, när hon i själva verket ville trösta mig! Underbara Nellie! <3

• Anonym (.)
    Anonym (Jag med!) skrev 2018-08-29 22:31:43 följande:

Jag fick missed abortion och visste då inte om att barnet dött förrän senare, men min hund visste, förstod jag ju senare! Hon var hos mig precis hela tiden, tätt tätt intill som hon inte brukar annars, jag var rädd att hon mådde dåligt (vilket hon ju också gjorde...) och försökte få henne att må bra, när hon i själva verket ville trösta mig! Underbara Nellie! <3

<3<3<3<3
  • Anonym (Vår kisse också)

Vår kisse har i alla år varit extra kelig när någon är sjuk i influensa eller dylikt. I vanliga fall gillar hon att ligga bredvid ett tag men när man är sjuk ska hon ligga på en och följer med när man går runt. Händer inte annars alls på samma sätt :) Djur är så fina

• Anonym (.)
    Anonym (Vår kisse också) skrev 2018-08-29 23:51:25 följande:

Vår kisse har i alla år varit extra kelig när någon är sjuk i influensa eller dylikt. I vanliga fall gillar hon att ligga bredvid ett tag men när man är sjuk ska hon ligga på en och följer med när man går runt. Händer inte annars alls på samma sätt :) Djur är så fina

Så fint <3<3<3<3
Svar på tråden Min katt visste..