• splat

Civilekonomer lön?

Ni som har pluggat till civilekonom, vad har ni för bruttolön idag? Var gärna specifika om er ålder, stad, bransch (gärna företaget), titel och arbetsuppgifter i stora drag.

Tack.

• Svar på tråden Civilekonomer lön?
  • PH76
    splat skrev 2018-08-29 16:14:12 följande:

Ni som har pluggat till civilekonom, vad har ni för bruttolön idag? Var gärna specifika om er ålder, stad, bransch (gärna företaget), titel och arbetsuppgifter i stora drag.

Tack.

Det är väldigt brett vad du kan arbeta med som CivEk, och beror givetvis en hel del på vilken inriktning du väljer.

Bruttolön: ca 90K
    Ålder: 42 år
    Stad: Stockholm
    Titel: Head of Project Management Office
    Industri: Tillverkandeindustri

Men jag har gjort andra saker tidigare, så som Controller och Managementkonsult.
  • splat
    PH76 skrev 2018-08-29 16:19:45 följande:

Det är väldigt brett vad du kan arbeta med som CivEk, och beror givetvis en hel del på vilken inriktning du väljer.

Bruttolön: ca 90K

Ålder: 42 år

Stad: Stockholm

Titel: Head of Project Management Office

Industri: Tillverkandeindustri

Men jag har gjort andra saker tidigare, så som Controller och Managementkonsult.

Tack. Jag är alltså inte nyexad utan 31 år jobbar inom risk/regelverk på bank och har 45k. Jag startade denna tråd då jag är nyfiken på löner/löneutveckling inom olika branscher där vi civilekonomer är verksamma.

Vad i stora drag går ditt arbete ut på och har du tidigare arbetat inom finansbranschen? I sådana fall, vad är dina erfarenheter från det?

Tack på förhand!
  • PH76

Jag har några årserfaranhet att driva implementationer av treasury och trading plattformar inom Financial

services, men det har varit som konsult.

Det var roligt men jag kan tycka att just FS är en lite stel bransch.

• splat
    PH76 skrev 2018-08-29 18:08:56 följande:

Jag har några årserfaranhet att driva implementationer av treasury och trading plattformar inom Financial

services, men det har varit som konsult.

Det var roligt men jag kan tycka att just FS är en lite stel bransch.

Tack!

Hur har din löneutveckling varit? Du har ju en väldigt hög lön nu tänker jag.
  • PH76
    splat skrev 2018-08-29 19:12:23 följande:

Tack!

Hur har din löneutveckling varit? Du har ju en väldigt hög lön nu tänker jag.

Jag började som junior controllers 2003 med en ingångslön på 18600 brutto.
Svar på tråden Civilekonomer lön?