• Naina

Kan jag vara gravid trots blödning?

Hej! Jag är lite osäker om jag kan vara gravid. Har normalt rätt så regelbunden mens, kan skilja på någon dag. Denna månad nån dag innan äl så fick jag en liten blödning/brun flytningar som varade i en vecka. Men vi mös på som vanligt. Några dagar innan mensen skulle komma började jag känna lite svagt illamående, var extremt trött där nån dag och kände stickningar och hugg nere i magen. Men mensen kom samma dag som jag hade gissat. Men den betedde sig väldigt konstigt. Blödde endast nån droppe just den dagen(25.8) andra dagen lite mer men ändå inte som jag vanligtvis har. Först nu de tre senaste dagarna har det blött ordentligt, mer än jag brukar annars. Men inga blodklimpar och har inte skärskilt ont, lite i ryggen där jag brukar ha vid mens. Och nu plötsligt fick jag metallsmak i munnen vilket jag aldrig haft. Tänkte först att mensen är konstig pga min blödning vid äl men nu har det ju blött mer än jag annars brukar blöda... Har nån varit med om liknande? Kan man blöda mycket och länge vid tidig graviditet?

• Svar på tråden Kan jag vara gravid trots blödning?
  • AK78

Vanligt att blöda! Och just metallsmak i mun var första tecknet på min första graviditet. Gör ett test! Lycka till!

• Lakritsbiten
    Naina skrev 2018-08-29 16:22:29 följande:

Hej! Jag är lite osäker om jag kan vara gravid. Har normalt rätt så regelbunden mens, kan skilja på någon dag. Denna månad nån dag innan äl så fick jag en liten blödning/brun flytningar som varade i en vecka. Men vi mös på som vanligt. Några dagar innan mensen skulle komma började jag känna lite svagt illamående, var extremt trött där nån dag och kände stickningar och hugg nere i magen. Men mensen kom samma dag som jag hade gissat. Men den betedde sig väldigt konstigt. Blödde endast nån droppe just den dagen(25.8) andra dagen lite mer men ändå inte som jag vanligtvis har. Först nu de tre senaste dagarna har det blött ordentligt, mer än jag brukar annars. Men inga blodklimpar och har inte skärskilt ont, lite i ryggen där jag brukar ha vid mens. Och nu plötsligt fick jag metallsmak i munnen vilket jag aldrig haft. Tänkte först att mensen är konstig pga min blödning vid äl men nu har det ju blött mer än jag annars brukar blöda... Har nån varit med om liknande? Kan man blöda mycket och länge vid tidig graviditet?

Hur har det gått Naina? Gravid? Inte gravid? :)
  • Naina

Den gången var det falskt alarm men har precis plussat idag! :)

• cenchi

Grattis! Kul att ni fick till det så snabbt ändå.

Hur länge tog det innan du fick negativt graviditetstest? Jag är nämligen i exakt samma sits som du nu.

Jag fick en mensliknande blödning vid BIM (22/9), som jag då trodde var vanlig mens, höll i sig i 5 dagar, men jag testade positivt efteråt. Så jag antingen ÄR eller åtminstone HAR varit gravid.

Ringde och pratade med BM som sa att om jag fortfarande testar positivt den 13e oktober så ska jag kontakta dem igen. Men det är ju sååå långt kvar..

I torsdags testade jag med CB?s digitala test som sa +3, men i morse testade jag med RFSU?s sticka som blev lite halvt positiv bara =/

Visst borde testen bli superpositiva om man är i v5+4? Då borde man väl ha betydligt över 25 i hcg?

Ställer in mig på att testen kommer visa negativt snart, men hoppet finns ju fortfarande kvar.

• Naina

Tack så mycket! :)

Det brukar väl heta att alla positiva test betyder gravid. Sen om man fått mf kan väl hormonerna sitta kvar i kroppen en tid som kan orsaka positivt gravtest, men har du andra orsaker att tro mf då? Förutom blödningen men det är ju vanligt att blöda även om man är gravid. Jag har hört om flera som haft "mens" flera månader in i graviditeten..

Jobbigt när kroppen spökar så mycket, kan man inte bara få ha sitt positiva gravtest och vara lugn och lycklig lixom ????

• cenchi

Haha nej men det är ju det, känns lite 50/50 om jag ör gravid eller inte.. men det är väl bara att vänta tills nästa helg och se :)

• Delilah2001
    cenchi skrev 2018-10-06 23:17:36 följande:

Hur länge tog det innan du fick negativt graviditetstest? Jag är nämligen i exakt samma sits som du nu.

Jag fick en mensliknande blödning vid BIM (22/9), som jag då trodde var vanlig mens, höll i sig i 5 dagar, men jag testade positivt efteråt. Så jag antingen ÄR eller åtminstone HAR varit gravid.

Ringde och pratade med BM som sa att om jag fortfarande testar positivt den 13e oktober så ska jag kontakta dem igen. Men det är ju sååå långt kvar..

I torsdags testade jag med CB?s digitala test som sa +3, men i morse testade jag med RFSU?s sticka som blev lite halvt positiv bara =/

Visst borde testen bli superpositiva om man är i v5+4? Då borde man väl ha betydligt över 25 i hcg?

Ställer in mig på att testen kommer visa negativt snart, men hoppet finns ju fortfarande kvar.

Exakt samma som TS, hur menar du då?

TS var ju inte gravid och fick väl aldrig något positivt test?

Om din blödning var missfall 22/9 så borde inte testet visat gravid +3 nästan två veckor senare, kan jag tycka.

Jag fick svagare test efter det första testet jag gjorde, som var starkt positivt. Visade 1-2 fast det borde stått 3+ osv. Oroade mig helt i onödan!

Det bästa är egentligen att nöja sig med ETT positivt test och ta det för vad det är. Sparar både oro och pengar!
  • Naina

Vi får hålla tummarna för att allt går bra, håll ut! :)

• cenchi
    Delilah2001 skrev 2018-10-07 12:22:33 följande:

Exakt samma som TS, hur menar du då?

TS var ju inte gravid och fick väl aldrig något positivt test?

Nej det kanske du har rätt i! Fick för mig att hon hade testat positivt också för att sen veta att det hade varit missfall. Gud vad man kan projecera från sig själv när man läser.. sorry för det!
    Delilah2001 skrev 2018-10-07 12:22:33 följande:

Om din blödning var missfall 22/9 så borde inte testet visat gravid +3 nästan två veckor senare, kan jag tycka.

Jag fick svagare test efter det första testet jag gjorde, som var starkt positivt. Visade 1-2 fast det borde stått 3+ osv. Oroade mig helt i onödan!

Det bästa är egentligen att nöja sig med ETT positivt test och ta det för vad det är. Sparar både oro och pengar!

Ja, du har nog rätt. Ska försöka släppa det tills nästa vecka när BM bad mig testa på nytt
  • Delilah2001

Ingen fara, blev bara lite fundersam över hur du menade!

Jag fick inget missfall trots att mina test varierade så i styrka under flera veckor, kan jag tillägga. Är i vecka 26 i morgon.

Grattis och håller tummarna för både dig och TS!

• Lakritsbiten
    cenchi skrev 2018-10-06 23:17:36 följande:

Cenchi, du och jag verkar verkligen vara i EXAKT samma sits dock (även om du och TS inte var det :)) - och det med tre dagars skillnad! Hade BIM 19/9, och har blött sen dess, men grav.testen visar starka streck, och bm säger vänta till den 12/10. GAH!! Vill bara slänga pengar på någon för att få ett ultraljud och få reda på om det är något eller ej.
  • Lakritsbiten
    Naina skrev 2018-10-06 12:47:15 följande:

Den gången var det falskt alarm men har precis plussat idag! :)

Grattis! Vad kul!
  • cenchi
    Lakritsbiten skrev 2018-10-08 20:24:11 följande:

Cenchi, du och jag verkar verkligen vara i EXAKT samma sits dock (även om du och TS inte var det :)) - och det med tre dagars skillnad! Hade BIM 19/9, och har blött sen dess, men grav.testen visar starka streck, och bm säger vänta till den 12/10. GAH!! Vill bara slänga pengar på någon för att få ett ultraljud och få reda på om det är något eller ej.

Ah! ?Kul? att jag inte är ensam då. Men också tråkigt att du är i samma sits!

Jag slutade blöda efter 5 dagar (den 26/9) men nu i helgen hade jag och killen sex, och sen igår har jag blött lite lätt varje gång jag är på toa. Dvs inga stora mängder.

Så ja.. det har ju inte gjort mig klokare direkt. Tänker att om den första blödningen var ett MF så borde jag väl inte börja blöda igen nu?

Jag funderar på om jag ska ringa gynakuten i veckan och fråga om råd ändå.. vi får se. Men uppdatera gärna hur det går för dig också!
  • Naina

Oj blev visst lite förvirring här nu men alltså när jag startade tråden var jag inte gravid, men nu har jag precis blivit gravid, är i vecka 5 (4+5).

• Lakritsbiten
    cenchi skrev 2018-10-08 20:45:27 följande:

Ah! ?Kul? att jag inte är ensam då. Men också tråkigt att du är i samma sits!

Jag slutade blöda efter 5 dagar (den 26/9) men nu i helgen hade jag och killen sex, och sen igår har jag blött lite lätt varje gång jag är på toa. Dvs inga stora mängder.

Så ja.. det har ju inte gjort mig klokare direkt. Tänker att om den första blödningen var ett MF så borde jag väl inte börja blöda igen nu?

Jag funderar på om jag ska ringa gynakuten i veckan och fråga om råd ändå.. vi får se. Men uppdatera gärna hur det går för dig också!

Nu har jag varit på gyn och fått ett vul - och nog pickade ett litet hjärta därinne :D Håll alla tummar och tår att det går vägen för oss!
  • cenchi
    Lakritsbiten skrev 2018-10-10 19:11:33 följande:

Nu har jag varit på gyn och fått ett vul - och nog pickade ett litet hjärta därinne :D Håll alla tummar och tår att det går vägen för oss!

Åh vad kul! Grattis!!

Jag ringde och frågade på gynakuten idag men detta var såklart inte tillräckligt akut så de tyckte inte att jag skulle komma in. Utan jag väntar till fredag och ringer då BM och frågar.
Svar på tråden Kan jag vara gravid trots blödning?