• Anonym (Why oh why?)

Får ångest på morgonen

Jag är inte säker på att det är ångest men jag tror det. På morgonen mellan 8-12 så får jag vad jag tror är ångest. Det kryper i bröstkorgen, får lite tungt att andas, tänker på allt och inget, blir väldigt nedstämd och nästan gråtfärdig. Jag har ingen aning om varför det är så här sen några dagar tillbaka. Har ni några tankar om varför min kropp gör så här?

• Svar på tråden Får ångest på morgonen
  • Anonym (H)

Hitta en trygg punkt där axlarna slappnar av och du är närvarande (inte i stress oro tankar )

T.ex ligga i soffan med en kopp te och lite djurklipp?

Lyssna på havsljud och upprepa att du är värdefull.

Kom på nåt som funkar.

• Anonym (Why oh why?)
    neverpreggo skrev 2018-08-29 22:12:09 följande:
    Stress?
    Har inget att vara stressad av direkt.
    Anonym (H) skrev 2018-08-29 22:30:27 följande:
    Hitta en trygg punkt där axlarna slappnar av och du är närvarande (inte i stress oro tankar )
    T.ex ligga i soffan med en kopp te och lite djurklipp?
    Lyssna på havsljud och upprepa att du är värdefull.
    Kom på nåt som funkar.
    Det är ungefär så jag börjar min dag med en kopp te på soffan och så tittar jag på katt memes. Drömmer Resten av det du skrev ska jag försöka göra.

• Anonym (Sofie)

Kroppen signalerar att du inte är trygg. Den upplever att om din situation fortsätter att vara som den är nu i 10 år till så är du inte trygg. Ändra något. Kroppen säger i princip att det står ett lejon framför dig och den signalerar att det är dags för dig att fly från faran. Det kan t ex i praktiken vara att du inte jobbar eller liknande, vilket får kroppen att signalera "GÖR NÅGOT ÅT DET FÖR DETTA ÄR OTRYGGT".

• Anonym (Why oh why?)
    Anonym (Sofie) skrev 2018-08-30 02:47:57 följande:
    Kroppen signalerar att du inte är trygg. Den upplever att om din situation fortsätter att vara som den är nu i 10 år till så är du inte trygg. Ändra något. Kroppen säger i princip att det står ett lejon framför dig och den signalerar att det är dags för dig att fly från faran. Det kan t ex i praktiken vara att du inte jobbar eller liknande, vilket får kroppen att signalera "GÖR NÅGOT ÅT DET FÖR DETTA ÄR OTRYGGT".
    Så kan det kanske också vara.
  • Anonym (trött på Norén)

Är du kvinna kan det ju räcka med hormoner.

Själv vill jag ta livet av mig i trafiken varannan månad för min ena äggstock är så obalanserad så när den triggar och det är PMS-dagar blir jag jättedeprimerad. Allt är totalt meningslöst och jag kan börja storgråta av inget alls och vill bara dö. Världen är för jävlig och alla människor är vidrigt fula och jag själv allra fulast.

Och så har det varit i 30 år nu, snacka om skönt det ska bli när den skiten slutar.

Får stickningar vid ägglossning i den sidan som är aktiv så jag vet att det är skillnad.

• Anonym (mor)
    Anonym (Why oh why?) skrev 2018-08-29 20:18:29 följande:

Jag är inte säker på att det är ångest men jag tror det. På morgonen mellan 8-12 så får jag vad jag tror är ångest. Det kryper i bröstkorgen, får lite tungt att andas, tänker på allt och inget, blir väldigt nedstämd och nästan gråtfärdig. Jag har ingen aning om varför det är så här sen några dagar tillbaka. Har ni några tankar om varför min kropp gör så här?

Du verkar ha en lugn tillvaro? Gör så här att när du vaknar så snör du på dig ett par joggingskor och ger dig ut på en LÅNG jogging/powerwalk. Trotsa ALLA instinkter och tankar och STICK UT i friska luften. Jag lovar att inom ett par veckor mår du mycket bättre. Lycka till.
  • Anonym (mor)
    Anonym (mor) skrev 2018-08-31 06:42:45 följande:
    Du verkar ha en lugn tillvaro? Gör så här att när du vaknar så snör du på dig ett par joggingskor och ger dig ut på en LÅNG jogging/powerwalk. Trotsa ALLA instinkter och tankar och STICK UT i friska luften. Jag lovar att inom ett par veckor mår du mycket bättre. Lycka till.
    PS: Prova en datorfri dag ibland! Inget har väl provat men jag tror det kan vara bra för måendet.
Svar på tråden Får ångest på morgonen