• Anonym (W)

Hjälp att tyda provsvar

Nån som kan förklara

1. Vad jag tagit för prover?

2. Vad dom visar?

Va hos en kass läkare häromdagen, fick så dåligt med information att man blir mörkrädd. Trots att jag frågade flera gånger.

Provsvar

P--Transglutaminas-ak(IgA)

Resultat: <1 kE/L 

Referensintervall: <7

Svar ej vidimerat

P--NT-proBNP

Resultat: 39 ng/L 

Referensintervall: <155

Svar ej vidimerat

• Svar på tråden Hjälp att tyda provsvar
  • Mascaraklumpar

Vad sökte du för? Togs enbart dessa prover? 

Det första är för glutenintolerans och det andra för hjärtsvikt. Båda två visar helt normala värden.

• Anonym (W)
    Mascaraklumpar skrev 2018-08-30 18:25:42 följande:

Vad sökte du för? Togs enbart dessa prover? 

Det första är för glutenintolerans och det andra för hjärtsvikt. Båda två visar helt normala värden.

Tack så mycket!

Jag sökte för problem med andningen. Kan inte ta djupa andetag. Haft så i 4 år. Det är inte oro, vilket är en doktors första misstanke, jag vet vad oro är och hur min oro visar sig. Detta kan komma när jag ätit, tuggat tuggummi och ALLTID när jag tränar. Kan även komma out of the Blue när jag ligger på soffan. Känns som att luften inte går hela vägen ner i lungorna liksom. Gäspar 1000 gånger om dagen. Så tröttsamt att inte hitta felet
  • Anonym (W)

Finns det någon där ute med samma andningsproblematik som mig? :-/ (se inlägget innan)

• McIris
    Anonym (W) skrev 2018-09-02 17:12:39 följande:

Finns det någon där ute med samma andningsproblematik som mig? :-/ (se inlägget innan)

Japp, exakt likadant!! Och det är stress, tro mig!! Haft så hur länge som helst tom som barn. Det är psykiskt. Och random. I perioder är det bättre och ibland är det mer. Men jag känner igen när jag har ätit, tränar ibland och precis som du skriver att luften går inte hela vägen ner. Och att gäspa hjälper. Så det är exakt. Det är stress, heeeelt säker!
  • Anonym (Hm)
    McIris skrev 2018-09-02 20:36:46 följande:
    Japp, exakt likadant!! Och det är stress, tro mig!! Haft så hur länge som helst tom som barn. Det är psykiskt. Och random. I perioder är det bättre och ibland är det mer. Men jag känner igen när jag har ätit, tränar ibland och precis som du skriver att luften går inte hela vägen ner. Och att gäspa hjälper. Så det är exakt. Det är stress, heeeelt säker!
    Håller med
Svar på tråden Hjälp att tyda provsvar