• Anonym (Vantrivare)

Vantrivs på jobbet, finns det någon fler?

Hej alla fina,

Jag har ett jobb där jag varit i 1,5 år.
    Jag jobbade i en helt annan bransch tidigare, men trodde att de va i den nuvarande som jag ville vara - varpå jag pluggade och fick jobb direkt.

Men jag känner att detta är definitivt inte vad jag vill.
    Jag vill nog ändå vara i den bransch jag va i tidigare.

Som att detta inte är nog så vantrivs jag på mitt nuvarande arbete, pga arbetet i sig men också kollegorna. 
    De kan vara schyssta osv. Men jag har aldrig känt mig så liten, dålig och ouppskattad i hela mitt liv som på detta ställe.
    Arbetsplatsen får mig att bli någon helt annan än den jag är egentligen.
    Jag känner inte igen mig själv, eller hur jag beter mig på arbetet.

Jag hatar det.
    Jag har sjuk ångest varje kväll och morgon innan jag ska på jobbet.

Finns det någon i hela världen som känner som jag?

Jag vill också bara skriva att jag söker andra jobb hela tiden. Men pga liten ort är lediga arbeten inte överflödiga.

• Svar på tråden Vantrivs på jobbet, finns det någon fler?
  • Hejgrej

Du är långt ifrån ensam om detta. Jag ser Sverige som kanske det bästa landet i världen till att skapa nya möjligheter för sig själv. Detta framförallt på grund av att vi har gratis utbildning.

Om du inte tror att det går att lösa med dina kollegor kanske du måste utforska nya alternativ?

Om du dock trivs med själva jobbet så kanske det helt enkelt är ett byte av arbetsplats som du skulle behöva? Är det en högskoleutbildning du har? Kan du tänka dig att jobba i en annan stad eller till och med flytta för ett jobb? Med kompetens och utbildning i bagaget finns det ofta alternativ!

www.PysslaBoxen.se - Månatlig prenumerationsbox för barn och familjer, rakt ned i brevlådan
  • Anonym (sebbe)

Gör inte som jag gjorde. Jobbade kvar fast jobbet var skit.. Gick ut o festade hela helgen för jag ville glömma mitt skitjobb och vad hände. Jag gick in i väggen eftersom jag hatade varje minut på mitt jobb och på helgen vilade jag aldrig utan fest. fest. fest. Läkaren sa till mig att man blir sjuk av att tvinga till sig något som man verkligen hatar. 

• Anonym (Sara)

Har vantrivts på jobbet länge nu, så mycket att jag utvecklat kroppsliga symtom. Mått så dåligt länge. Jag ser en liten ljusning nu för jag har sagt till ledningen att jag vill utvecklas och jag hoppas att det ska hända något. Att gå och vantrivas och vara passiv är det värsta. Alla på min arbetsplats är så kalla. Jag är en känslug person som behöver empatiska människor omkring mig. Jag är intresserad av att lära känna folk på jobbet men de pratar bara om jobbet, inget annat. Den biten består även om jag får andra uppgifter men det kanske kan kompensera lite. Jag avskyr mina arbetsuppgifter, att sitta fastkedjad vid datorn hela dagarna.

• Anonym (Byt)

...men även om orten är liten så låter det ju inte hållbart alls. Så kan du ju inte ha det dag ut och dag in. Jag trivdes inte alls på mitt gamla jobb heller, min nyinsatta chef tog över mina ARB uppgifter när jag blev mammaledig (min gamla chef lämnade samtidigt som jag gick på ledighet), när jag kom tillbaks så ville min chef blanda sig i allt, och företaget gick dåligt så där var inte mycket utveckling och projekter. Vid avskedsrunda rök jag (konstigt nog efter att jag nämnt för chefen i förtroende månaden innan att vi försökte få barn nr 2, men haft missfall), vilket var en törn för självförtroendet, men ack så bra! Nu är jag på ny arbetsplats sedan snart ett år, och stortrivs med chef, kolleger och arbetsuppgifter och jag hör från chefen och chefens chef att de är så väldigt glada för mig.

Tänk på vad du missar, på vilken glädje du kan få. Är orten för liten så finns det väl jobb inom 1 h köravstånd? Om inte hade jag flyttat. Hemskt att gå till ett oinspirerande jobb.

• Anonym (J)

Kanske dags att ändra attityd..?

Svar på tråden Vantrivs på jobbet, finns det någon fler?