Anonym (.) skrev 2018-08-30 16:33:40 följande:
På Ikeas sajt finns det en flik vid de olika produkterna som heter "förpackningsdetaljer". Där kan du se hur stora kollin det är och hur mycket de väger. Och här kan du läsa om olika sätt att få varorna hemlevererade på: m2.ikea.com/se/sv/customer-service/leverans-pub8c682b11
åh, missade det! tack för infon! så himla smart grej med hemkörning ändå.
Kodia skrev 2018-08-31 17:47:37 följande:
Jag flyttade mer eller mindre själv. Jag beställde hemleverans med inbärning från Ikea. Det var verkligen supersmidigt! Jag stod bara och pekade i vilket rum jag ville ha varje sak! 
Du kan hitta priserna på Ikeas sida. Det finns olika intervaller, så om du precis kommer över en gräns kan du ju plocka bort något, osv. Där kan du också se när leveransen beräknas komma så du beställer lagom långt i förväg (typ en knapp vecka?) Jag har för mig att man såg olika mycket om leveranstiden i appen resp. på hemsidan, så kolla båda om du inte hittar fliken med beräknad leverans.
Att montera sakerna brukar gå ganska bra, men vissa saker behöver man vara två för, tex om du ska vända en säng. Tänk till i förväg var någonstans du monterar sakerna, för du kan bära varje del själv, men inte vinkla det hopmonterade bordet genom en dörröppning... Samla på dig saker du behöver hjälp med och be någon granne om hjälp.
Tygbitar (strumpor?) under benen på möbler gör att man kan putta/dra dem ganska bra själv.
alltså så fint inlägg av dig! det känns lite mer hoppfullt att klara av att rådda med det själv trots allt. och fantastiskt bra tips det med att lägga tygbitar under möbler för att flytta dem lättare, och att montera ihop möblerna på rätt plats direkt! tack, verkligen!
tack så jättemycket!