• Honsomlängtar

Hjälp Ang ägglossningstest

Hejsan jag och min sambo har börjat med att försöka få vårat första barn.

Förra gången blev de inget så nu försöker vi igen i september, har hört olika Ang ägglossningstest ocu undrar runt vilken tid på dygnet man ska ta dom? Har iallafall läst att man inte (?) ska ta med morgon urin.

Help me out

• Svar på tråden Hjälp Ang ägglossningstest
  • närkommertrean

Jag tar kl 19 och när jag får en tydlig stegring (alltså när testet är nästan positivt) tar jag även morgonen efter. Då brukar det alltid vara positivt. Jag använder stickor från Testlagret.

• Honsomlängtar
    närkommertrean skrev 2018-08-30 20:10:53 följande:

Jag tar kl 19 och när jag får en tydlig stegring (alltså när testet är nästan positivt) tar jag även morgonen efter. Då brukar det alltid vara positivt. Jag använder stickor från Testlagret.

Har beställt 10 pack därifrån och tänkte börja testa from nästa vecka men kör kvällar då :)
  • Honsomlängtar
    Honsomlängtar skrev 2018-08-30 20:41:34 följande:

Har beställt 10 pack därifrån och tänkte börja testa from nästa vecka men kör kvällar då :)

Undrar även när de e positivt, hur lång tid är de då tills ägglossningen är.

Aldrig tagit såna test innan
  • närkommertrean
    Honsomlängtar skrev 2018-08-30 20:44:04 följande:

Undrar även när de e positivt, hur lång tid är de då tills ägglossningen är.

Aldrig tagit såna test innan

Det är positivt när teststrecket är lika starkt eller starkare än kontrollstrecket. Testet är alltså negativt även om det syns två streck så länge strecket närmast uppsugningsdelen är svagare än det andra strecket. Efter ett positivt test släpper ägget efter 24-36 timmar och sen lever det i ca ett dygn efter det har släppt.
  • Erla

Oftast visas återigen på em eller kväll, men det kan variera från person till person :) börja med att testa på em eller kväll ett par cykler. Funkar det så funkar det. Får du ingen stegring kan du testa andra tider nästkommande cykler.

När testet är positivt (båda strecken ska vara lika starka, eller ha en tydlig stegring testen emellan) brukar det dröja mellan 24 timmar och 48 timmar innan äl sker. Hos vissa kan äl dock ske tidigare eller senare :)

Svar på tråden Hjälp Ang ägglossningstest