• Anonym (Anon)

Drömmar/separation

Hej, jag separerade med mitt ex för ca 4 månader sedan. Det känns på alla sätt som att vi faktiskt är separerade och att det var ett bra val. Problemet är att hon fortf är med mig i vardagen. Jag drömde senast inatt om henne där även en gemensam vän är med. Det var en evighetsdröm där scenariot spelades om och om. I första delen är vi tillsammans på ett hotell alla tre och har någon form av verksamhet, vi söker efter något. Jag hjälper men känner att jag inkräktar mellan min vän och x. Ungefär som att jag blir sur att drömmen placerat mig här/svartsjuka. Vi letar och har även diskursioner där min känsla är den samma. Jag bidrar inte med mycket mer än att försöka att hjälpa och inte visa min olust.

Helt plötsligt är jag i en djupare dimension. Miljön är den samma men mörkare och tätare. Jag har känslan att de andra två befinner sig 'högre upp'. Jag söker efter något och mitt ex är närvarande när jag tillslut hittar en dold knapp. En drakformerad knapp på ett litet bord.

I nästa scen väntar jag bara på mitt ex i någon form av hotell-lobby.

I nästa scen är jag en konstnär som målar målningar av demoner/drakar. Flera av bilderna är på samma motiv av en massiv blodröd demon med ormar utskjutande ir sin kropp.

Jag poängterar att jag måste ta med dessa ut ur drömmen.

I nästa scen är jag i demonens boning. Dvs djupaste sektionen i drömmen, dit jag kom genom att finna anordningen i bordet. Mitt ex är med mig och jag känner sexuell nyfikenhet men också samma repetition av händelser. Hon är fastvuxen i marken och jag väljer att gång på gång falla ner till henne. Till sist så väljer jag att möta demonen. Sen vaknar jag.

Ostrukturerat. Men om någon vill tyda så var så god.

• Svar på tråden Drömmar/separation
  • Anonym (Anon)

Jag vill säga att jag inte saknar förhållandet för fem öre. Men har på något vis svårt att inte sakna henne som person hon var borderline och det var det mest destruktiva rel jag haft. Får känslan att jag verkligen slänger bort dyrbar tid på att processa vårt förhållande. Vill inte ens det men när jag har tråkigt så ger det mig lite vällust och 'jag känner'. Hmm vill ju helst bara gå vidare.

Svar på tråden Drömmar/separation