• Johannajojs

    Ni andra i tredje trimestern

    Första barnet och är superlycklig (v 31 nu)..MEN
    Är sjukskriven, rätt lågt blodvärde (sist var det nere på 106) så jag är supertrött. Tar järntabletter men mår rätt så illa av dom. Jätteont i ryggen och börjar få foglossning. Behövde nog bara klaga lite..:) Kommer nog inte få jobba före bebisen kommer.  Börjar bli rädd att jag ska föda barnet för tidigt också. Vet ej varför jag blivit rädd för det helt plötsligt. 

    Hur mår ni andra?

  • Svar på tråden Ni andra i tredje trimestern
  • JLES
    Johannajojs skrev 2018-08-30 19:43:35 följande:

    Första barnet och är superlycklig (v 31 nu)..MEN
    Är sjukskriven, rätt lågt blodvärde (sist var det nere på 106) så jag är supertrött. Tar järntabletter men mår rätt så illa av dom. Jätteont i ryggen och börjar få foglossning. Behövde nog bara klaga lite..:) Kommer nog inte få jobba före bebisen kommer.  Börjar bli rädd att jag ska föda barnet för tidigt också. Vet ej varför jag blivit rädd för det helt plötsligt. 

    Hur mår ni andra?


    Foglossning, extrem trötthet och så.. Är tung och går som en pingvin! Men mitt järnvärde gick upp från 110 till 124 av sig självt i princip. :)

    Du behöver inte oroa dig över att föda tidigt i din vecka.. :) Visst, neonatal är väl jobbigt men ett bebis som föds i vecka 31 klarar sig bra!
  • Jag är bara jag

    Om du inte fått tipset av din b.m så byt järnpiller till Sideral Forte istället. De tas upp på annat sätt, man får inte förstoppning av dom och järnvärdet går snabbare upp. Ska tillägga att jag nyss fick barn i v.41 trots att jag mådde fullkomligt uselt hela graviditeten och absolut trodde jag skulle få i förtid.

  • nystrom98

    Är i vecka 28 så precis kommit in i tredje trimestern :)

    Extremt trött här med! Lite jobbigt när man jobbar natt, påbörjan till foglossning också så bm har rekommenderat ett bälte som jag ska ha när jag jobbar eller ska röra på mig mycket.

    Tycker det känns så overkligt att vara i sista trimestern! Veckorna har gått otroligt fort känns det som

  • Kronärtskockan

    Jag är i v 32 på söndag, jag har börjat må illa på mornarna. Ont i bäcken/ländrygg. Jobbar på hotellrestaurang, fick gravpenning beviljat med 100% så nu på söndag är min sista arbetsdag. Känns skönt men också sorgligt eftersom jag älskar mitt jobb! Men jag får så jäkla ont efter varje arbetspass trots att jag bara jobbade 75%. Igår gjorde vi tillväxtultraljud (bekostade själv, ville göra av nyfikenhet) och allt såg toppen ut. -0,6% blev resultatet då lillen vägde 10 gram mindre än förväntat hehe. Fick se en 3D-bild av vår lille pojke, då kändes allt plötsligt mycket mer verkligt!

    Har ni handlat klart allt inför leveransen? Det vi har handlat nu är:

    Bilbarnstol

    Spjälsäng med madrass och tillbehör

    Skötbord med tillbehör

    Barnvagn med sitt/liggdel, inga andra tillbehör än

    Bebiskläder, mest bodys, strumpor, mössa

  • Johannajojs
    Kronärtskockan skrev 2018-08-31 06:27:08 följande:

    Jag är i v 32 på söndag, jag har börjat må illa på mornarna. Ont i bäcken/ländrygg. Jobbar på hotellrestaurang, fick gravpenning beviljat med 100% så nu på söndag är min sista arbetsdag. Känns skönt men också sorgligt eftersom jag älskar mitt jobb! Men jag får så jäkla ont efter varje arbetspass trots att jag bara jobbade 75%. Igår gjorde vi tillväxtultraljud (bekostade själv, ville göra av nyfikenhet) och allt såg toppen ut. -0,6% blev resultatet då lillen vägde 10 gram mindre än förväntat hehe. Fick se en 3D-bild av vår lille pojke, då kändes allt plötsligt mycket mer verkligt!

    Har ni handlat klart allt inför leveransen? Det vi har handlat nu är:

    Bilbarnstol

    Spjälsäng med madrass och tillbehör

    Skötbord med tillbehör

    Barnvagn med sitt/liggdel, inga andra tillbehör än

    Bebiskläder, mest bodys, strumpor, mössa


    Vad härligt att ni gjort ett ultraljud,  min BM sa att hon ville göra det utan att vi bett om det. Så vi har tid för det den 25 September. Hur funkar det med din penning? Jag har ansökt om föräldrapenning den 11 augusti men fortfarnade inte fått något svar. Vet inte riktigt hur det funkar, uppgifterna på min inkomst var redan ifyllda så jag bara ansökte. Hur lång tid tog det för er innan du fick svar? Vi har inte handlat allt än mer än lite kläder och en vagn som fick fått av familjen.. ska flytta nu i slutet av September till en större lägenhet och då kommer vi köpa resten, det blir jobbigt att släpa på allt från gamla till nya lägenheten :) Vart bor ni?
  • lussebulle25

    Är i v 39+5. Alltså bf imorgon. Vill bara att värkarna ska dra igång, blir lite svettig när jag tänker att jag kan få vänta 2 veckor till. Är omföderska så jag lär ju inte behöva gå över hur länge somhelst, men man vet ju aldrig.

  • Johannajojs
    lussebulle25 skrev 2018-09-01 18:55:34 följande:

    Är i v 39+5. Alltså bf imorgon. Vill bara att värkarna ska dra igång, blir lite svettig när jag tänker att jag kan få vänta 2 veckor till. Är omföderska så jag lär ju inte behöva gå över hur länge somhelst, men man vet ju aldrig.


    Då är det säkert din tur snart!! Lycka till :)
  • Kronärtskockan
    Johannajojs skrev 2018-09-01 16:26:37 följande:

    Vad härligt att ni gjort ett ultraljud,  min BM sa att hon ville göra det utan att vi bett om det. Så vi har tid för det den 25 September. Hur funkar det med din penning? Jag har ansökt om föräldrapenning den 11 augusti men fortfarnade inte fått något svar. Vet inte riktigt hur det funkar, uppgifterna på min inkomst var redan ifyllda så jag bara ansökte. Hur lång tid tog det för er innan du fick svar? Vi har inte handlat allt än mer än lite kläder och en vagn som fick fått av familjen.. ska flytta nu i slutet av September till en större lägenhet och då kommer vi köpa resten, det blir jobbigt att släpa på allt från gamla till nya lägenheten :) Vart bor ni?


    Ja man tackar ju inte nej till ultraljud, det är väldigt kul att se hur mycket lillen växt sen sist!

    Menar du gravpenning nu eller föräldrapenning? Gravpenningen beviljade dom två veckor efter jag ansökt och då hade jag även skickat med ett intyg från chefen att hon inte kan omplacera mig. Det var rätt mycket man skulle fylla i, man skulle b.la redogöra en dag på mitt jobb, hur arbetsuppgifterna såg ut osv. Det blev nästan en bok när hade du BF?
  • Johannajojs
    Kronärtskockan skrev 2018-09-01 20:28:18 följande:
    Ja man tackar ju inte nej till ultraljud, det är väldigt kul att se hur mycket lillen växt sen sist!

    Menar du gravpenning nu eller föräldrapenning? Gravpenningen beviljade dom två veckor efter jag ansökt och då hade jag även skickat med ett intyg från chefen att hon inte kan omplacera mig. Det var rätt mycket man skulle fylla i, man skulle b.la redogöra en dag på mitt jobb, hur arbetsuppgifterna såg ut osv. Det blev nästan en bok när hade du BF?
    Aha.. Nej jag menar föräldrapenning då :) Jag har bf den 5 november så som det ser ut nu, blev gravid med p piller så jag personligen tror jag blivit gravid innan min bm tror men vi får se nu på ul. Haha.. dudå?
  • Kronärtskockan
    Johannajojs skrev 2018-09-01 23:25:08 följande:

    Aha.. Nej jag menar föräldrapenning då :) Jag har bf den 5 november så som det ser ut nu, blev gravid med p piller så jag personligen tror jag blivit gravid innan min bm tror men vi får se nu på ul. Haha.. dudå?


    Aha okej. Jag har inte ansökt om föräldrapenning än! Tycker det verkar bökigt och inte alls så lätt som folk påstår haha. Men ska ringa fsk i veckan och få svar på frågor så kanske det blir enklare. Jag har bf 3e november min bästa vän har bf 27e november så verkligen kul att vi tajmade
Svar på tråden Ni andra i tredje trimestern