• Sekaandjelka

    Clearblue digital negativ?

    Idag är det exakt två veckor sedan jag hade ägglossning, jag har haft alla möjliga känningar på att jag möjligtvis kan vara gravid. Tog ett clearblue digitaltest imorse som tog en evighet att få fram resultat, och den visade ej gravid. Kan det vara möjligt att det är för tidigt test pga pcos? Har tittat runt på nätet vissa som visat clearblue digital negativ men en vanlig sticka visar positivt resultat. Blir lite förvirrad. Mensen känns inte som att den är på väg.

    PS. Jag tog en ovitrelle för att få hjälp med ägglossningen.

    Så vi har försökt att pricka exakt.

    Någon mer som varit med om att clearblue digital visat fel trots graviditet?

  • Svar på tråden Clearblue digital negativ?
  • Kronärtskockan

    Läste imorse en tråd om nån som hade testat med det där och fått inte gravid men fått positivt på ett annat. För mig har dock cb digital varit det mest tillförlitliga testet

  • UndrandeSökare

    Clearblue digital är den mest tillförlitliga. Men den visar plus när hcg är över 25, så om man har lågt hcg så kan en "Testa tidigt" urinsticka som tex reagerar redan på 5 eller 10 visa positivt och den digitala visa negativt eftersom hormonhalten i urinet inte är tillräckligt hög.

    Se till att du ALLTID testar med morgonurin. Ta ett nytt test på den dagen då din mens borde ha kommit. Det resultat då får då på den dagen kan du lita på.

    Lycka till !

  • Sekaandjelka

    Undrandesökare:

    Jahaa okej så det kanske är för långt hcg hos mig.

    Jag testar alltid med morgon urin det har jag blivit tillsagd om.

    Jag va hos fertilitetsenheten den 17 augusti, där kunde dom konstantera att jag hade en riktigt bra äggblåsa och en riktigt bra slemhinna, så då fick jag ta en ovitrelle spruta för att dom ville vara säkra på att ägget lossar. Som plus i kanten så hade vi samlag dagen innan ägget upptäcktes så det fanns spermier redan som väntade, vi blev tillsagda att försöka under den helgen och det gjorde vi. Sedan sa läkaren att blödning kommer komma normalt efter 2 veckor om ägget inte blivit befruktat. Idag är det exakt två veckor efter att jag ägglossade, jag har känt alla möjliga symptom som stickningar i nedre delen av magen, mitt hår har blivit så flottigt vilket det aldrig annars är, alltså kroppen säger till mig typ du är gravid. Men sen såg jag på Cb negativt så därför blev jag lite fundersam. Jag känner inte att någon mens är på väg känner bara som spänst i nederdelen av magen vilket jag känt i många dagar och Tillochmed någon dag efter ÄL.

  • monn
    Sekaandjelka skrev 2018-08-31 11:13:00 följande:

    Undrandesökare:

    Jahaa okej så det kanske är för långt hcg hos mig.

    Jag testar alltid med morgon urin det har jag blivit tillsagd om.

    Jag va hos fertilitetsenheten den 17 augusti, där kunde dom konstantera att jag hade en riktigt bra äggblåsa och en riktigt bra slemhinna, så då fick jag ta en ovitrelle spruta för att dom ville vara säkra på att ägget lossar. Som plus i kanten så hade vi samlag dagen innan ägget upptäcktes så det fanns spermier redan som väntade, vi blev tillsagda att försöka under den helgen och det gjorde vi. Sedan sa läkaren att blödning kommer komma normalt efter 2 veckor om ägget inte blivit befruktat. Idag är det exakt två veckor efter att jag ägglossade, jag har känt alla möjliga symptom som stickningar i nedre delen av magen, mitt hår har blivit så flottigt vilket det aldrig annars är, alltså kroppen säger till mig typ du är gravid. Men sen såg jag på Cb negativt så därför blev jag lite fundersam. Jag känner inte att någon mens är på väg känner bara som spänst i nederdelen av magen vilket jag känt i många dagar och Tillochmed någon dag efter ÄL.


    Hur har det gått för dig? Håller tunmarna :)
  • Sekaandjelka

    Det var negativt tyvärr:/ kör en ny rond med letrozol:( har varit på UL dom såg en bra blåsa, vi har försökt och på torsdag ska jag lämna blodprov för o se om jag ägglossade sedan nästa torsdag dags för gravtest igen. Men denna gång tänker jag inte bli lurad av kroppen jag va så skengravid förra gången så det är helt sjukt.

Svar på tråden Clearblue digital negativ?