• Anonym (Flintis snart :-()

Hjälp, hur få tjockare hår?

Jag tappar hår hela tiden. Numera blir min hästsvans lika tunn som tofsarna blev när jag hade pippilottor tidigare och värre lär det bli. Min mittbena är snart två cm bred.

Varje gång jag kammar håret kommer det mycket hårstrån med i kammen och det är alltid hårstrån överallt i lägenheten  så som jag fäller.

Jag har tidigare haft låga värden men jag har fått b12, folsyra och D-vitamin på recept och jag har ätit dessa i över 2 år. Jag har haft låga järnvärden också. En gång fick jag järn i dropp för att öka på men värdet sjönk igen sen. Jag har just börjat äta järntillskott (vanligt kosttillskott).

Jag vet inte vad jag mer kan göra. Jag bor sedan några år i Norrland och här är det väldigt långa, kalla och framför allt torra vintrar. Detta har påverkat min hud och mina naglar så det kanske påverkar håret också.

• Svar på tråden Hjälp, hur få tjockare hår?
  • Anonym (A)

Vitaminer fungerar för mig.

• Anonym (Flintis snart :-()
    Anonym (A) skrev 2018-08-31 12:01:22 följande:

Vitaminer fungerar för mig.

Jag har ju ätit vitaminer ett tag, alltså B12 och D-vitamin. Nu har jag kompletterat med järn.
  • Anonym (A)
    Anonym (Flintis snart ) skrev 2018-08-31 12:08:50 följande:
    Jag har ju ätit vitaminer ett tag, alltså B12 och D-vitamin. Nu har jag kompletterat med järn.
    Jag äter Mitt val
  • Anonym (Frisören)

Massera hårbotten ofta och länge, det stimulerar växtkörtlarna och sätter fart på tillväxten.

Gjorde ofta det på cancerpatienter, dom kom en gång i veckan och tvättade

Håret och fick massage, håret kom tillbaka Mkt snabbare så det kan va vört att prova.

Själv äter jag multipro och jag har testat mycket. Men jäklar vad håret tog fart av det, växte framförallt framme i luggen där det aldrig växt nåt.

• Anonym (Priorin)

Jag äter Priorin och det har gett resultat.

• Anonym (Anna)

Silicea hår och hud finns på apotea, innehåller kisel och är de enda bevisa som hjälper mot håret! Du får äta de varje dag i 6-12 månader innan de syns resultat då de bara är håret som växer ut som är nytt och påverkat.

Kolla också så du inte har järnbrist då kan man tappa hår då kroppen sparar på energi. Även b-vitamin brist kan göra att håret växer sämre och stress!

Borsta aldrig håret när de är blött!

• qfnafnjf

Finns en växt som växer naturligt i Tadzjikistan som används för att stimulera hårväxt. Inom den kulturen är det snyggt med unibrows. Men funkar förmodligen på alla delar av kroppen. Kanske kan vara något att kika på?

Svar på tråden Hjälp, hur få tjockare hår?