LD2018 skrev 2018-09-06 12:02:30 följande:
Slutade med p-piller 1/6 detta året. Fick mens samma månad 27/6. Därefter mens igen dag 33 (30/7) den blev då försenad med några dagar. Inväntar(hoppas den uteblir av rätt anledning) nu min 3e mens, och är på dag 39 i cyklen. Rädd att ÄL uteblivit denna gång eftersom den är vääääääldigt försenad, alternativt att ÄL skett senare än uträknat då jag inte till 100% vet när jag hade den. Men 14 dagar senare brukar vara standard mellan ÄL och mens för mig.
Negativa tester sedan dag 31... har inte testat idag och kommer göra så fort mina nya test anländer i brevlådan!
Hejsan, hoppar in här.
Jag är i exakt samma sits som dig LD2018. Är idag på dag 42, BIM+8.
Använder mig av appen "Flo" för att få en överblick över min cykel. Min mens är lite oregelbunden med 2 dagar ungefär varje månad. Men så här sen har den aldrig varit. Tagit 2 gravtester som båda har visat negativt. Ett den 17/9 BIM+2 och ett 20/9 BIM+6.
Kort om min historia med p-piller.
Började äta p-piller 2015, åt då prionelle. Men eftersom jag 2016 fick migrän med aura fick jag inte fortsätta med dem, utan börja med östrogenfria. Med dem fick jag ingen mens.
Slutade med dessa i början av juni i år och fick precis som du, mensen samma månad, vid 22/6. Sen därefter har jag haft den 12/7 och 13/8.
Mina symtom är att min högra bröstvårta gör ont. Har haft små stickningar/molningar till och från i nedre delen av magen men inget annat. Det är inte samma smärta som mensvärk. Jag fick dock häromdagen en liten, liten, liten, liten (med betoning på liten) brun flytning/klump i flytningen. Men inget mer efter det. Trodde då att mensen var på väg då den brukar börja så, fast med mer brunt.
Kan även tillägga att min mens aldrig har hoppat över en månad.
Jag hoppas på ett plus på testet, men vågar inte testa mer för vill inte bli besviken.
Förlåt för långt inlägg.