När kan man börja sätta barn i en matstol? Tripp trapp stolen?
När kan man börja sätta barn i en matstol? Tripp trapp stolen..
Ska de kunna sitta hela av sig själva ?
Nån speciell månads ålder ska de kunna använda stolen?
Mvh Mig
När kan man börja sätta barn i en matstol? Tripp trapp stolen..
Ska de kunna sitta hela av sig själva ?
Nån speciell månads ålder ska de kunna använda stolen?
Mvh Mig
vi satt inte vår dotter förrän hon kunde sitta utan stöd, har också en TripTrap, ca 4 månader var hon då..
Våran tjej var nog ungefär 3½ månad när vi satte henne i sin matstol (hokuspokus) första gången. Vi fick palla fast henne ganska ordentligt med filtar och kuddar för annars tippade hon. Jag tror inte det finns nån speciell ålder, huvudsaken är nog att dom är stadiga i nacken och kroppen och att dom inte sitter så länge åt gången till en början så att det inte blir så jobbigt...
Ok.
Våran lilla sån sitter och står stadigt när vi håller antingen om höfterna eller om fingrarna. Så då borde vi med kunna sätta han i stolen. Man kanske ska ha en kudde fram till i fall i fall eller?
Tripp-Trapp är inte så himla bra när de är jättesmå, tyckte jag.
Den är bättre när de börjar bli liiite större, kankse kring 9 månader började jag tycka den var ok.
Men jag tror det var kring 4-5 månader vi började, han satt i alla fall själv utan stöd strax efter 5 månader.
Man ska vara försiktig i början, så ta bara några minuter om dagen i början och avsluta vid minsta gnäll. Eller vänta lite till...
son menade ja
Jag sydde egen dyna till min och det är en sittdel, en ryggdel och en del som gick runt magen vid bygeln. Så sonen satt fast där och han satt ganska stadigt.
När han blev större så slutade jag använda delen vid bygeln.
Det beror val lite pa hur stadigt dom sitter. Var son satt i Tripp Trapp fran att han var 6 manader ungefar. Det funkade bra. Som ett tillagg kan jag val saga att jag inte tycker den stolen ar sa himla bra... jag hade inte kopt den igen.
Vår son satt i tripptrapp stolen vid 4 månader. Hade heller inte köpt den igen, men den är nog himla bra när man tar bort bygeln (för större barn), men till vår son har den funkat sådär...
Ella var nog runt 3½ - 4 månader. Vi hade dynan + en bebiskudde från Ikea. Tripptrapp är ju ganska vid så det kändes som man ville bulla upp lite runt omkring. Jag tycker tripptrapp är kanonbra.
Våra minstingar var ca 4 månader då de började sitta med vid matbordet. Lillen blir 2 om ett par veckor och lillasyster är 7 månader nu.
Vi har en tripp-trapp och en ruff-knuff. Snacka om skillnad på stolarna! Ruff-knuffens bygel är så trång att det känns som om man skulle slita benen av dottern när hon ska lyftas ur den.
Hon är dessutom en rund liten tjejja så hon behöver mycket utrymme i sin stol. Då passar ruffen bättre till sonen som blir 2 år om ett par veckor. Han kan ju manövrera benen så det blir lättare att lyfta ur honom...
Om nån frågar mig så kommer jag svara att tripp-trappen är den bättre stolen för oss...