• JosephineH

    Letrozol efter ett missfall?

    Hej

    Jag har nyligen fått ett konstaterat missfall där allt kommit ut och det fanns inga som helst tecken på graviditet vid VUL. Jag vill försöka igen så snart det bara går men får pga PCO ingen egen mens. Graviditeten blev till på försöka kuren med letrozol och jag undrar nu om jag kan räkna missfallsblödningen som en ?mens? och börja med letrozol igen på dag 5-9 och därefter hoppas på en ägglossning. Har läst på flera ställen att man bör vänta iallafall en mens innan man försöker igen, men att det mer handlar om att man psykiskt ska vara redo samt att det lättare skall gå att säga hur långt gången man är. Jag känner mig mer än redo att försöka igen.

    Någon som har erfarenhet av att börja med letrozol/pergotime under missfallsblödning? :)

  • Svar på tråden Letrozol efter ett missfall?
  • Anonym (Hanna)
    JosephineH skrev 2018-09-01 18:09:35 följande:

    Hej

    Jag har nyligen fått ett konstaterat missfall där allt kommit ut och det fanns inga som helst tecken på graviditet vid VUL. Jag vill försöka igen så snart det bara går men får pga PCO ingen egen mens. Graviditeten blev till på försöka kuren med letrozol och jag undrar nu om jag kan räkna missfallsblödningen som en ?mens? och börja med letrozol igen på dag 5-9 och därefter hoppas på en ägglossning. Har läst på flera ställen att man bör vänta iallafall en mens innan man försöker igen, men att det mer handlar om att man psykiskt ska vara redo samt att det lättare skall gå att säga hur långt gången man är. Jag känner mig mer än redo att försöka igen.

    Någon som har erfarenhet av att börja med letrozol/pergotime under missfallsblödning? :)


    Tycker du ska börja ta Provera eller primolut nor för att framkalla en mensblödning och därefter börja med Letrozol. Jag gjorde så efter mitt utomkvedshavandeskap.
  • SweetCA

    Fick tidigt missfall för en månad sen, var i ca v 5. Väldigt frestande att fortsätta med letrozol direkt, är dessutom 39. Men blev avrådd att göra det från 2 olika gyn. Kan bli fel igen och kroppen behövde vila.

    Gjorde vul 2 och 3 veckor efter och inget hade satt igång. Så nu tar jag primolut (hu hemska biverkningar) och sen letrozol igen.

    Det positiva är att man blev gravid.

  • ranten

    Jag har ingen aning vad som rekommenderas men när jag hade ma i v 11 väntade jag en mens emellan blev gravid igen med mf i v 8 och väntade igen en mens emellan och blev sen gravid återigen. Nu har jag en ettåring som springer runt. Alla gångerna med pergotime. Dock hade jag ingen kontakt med sjukvården mer än utdrivande av ma.

Svar på tråden Letrozol efter ett missfall?