Kasperina skrev 2018-09-01 20:37:24 följande:
Jag beklagar att det händer, tyvärr går det inte att veta vad det betyder utan det är bara att vänta och se. De första dagarna av väntan är värst, sen vänjer man sig.
Jag har förlorat tre graviditeter.
Med den första hade jag bruna flytningar och ont i ett par dagar, sen kom allt ut.
Med den andra fick jag bruna flytningar men inte särkilt ont. Kände mig jättegravid men småblödde. VUL konstaterade en ofostrig graviditet, men det fanns misstanke om X så de gjorde en skrapning och satte mig på X-kontroll (som visade att graviditeten avbrutits).
Med det tredje så växte embryot för långsamt och var i v9 stort som v7 men med hjärtslag. I v11 hade hjärtslagen upphört. Jag fick välja och valde skrapning.
Mellan missfallen har jag fått två barn.
Med första hade jag bruna flytningar i två veckor runt v8
Med andra fick jag en störtblödning med klumpar i v9 och blödde sedan som kraftig mens i 6 veckor. Jag hade gjort vul några dagar innan så jag vet att där inte fanns någon tvilling. BM misstänkte lågt liggande moderkaka som orsak, att jag blödde i kanten som låg precis vid öppningen. När blödningarna upphörde hade den flyttat sig lite uppåt.
Håller med