• Anonym (Kaffedraken)

    Hotell för 5 m all inclusive?

    Vill du göra ngn riktigt glad? Tipsa mig isf om var man kan hitta ett hotellboende i solen i januari för 3 vuxna och 2 barn! Glad Jag har halvt letat ihjäl mig men så fort man blir över fyra personer blir det plötsligt snordyrt Skrikandes 

    Vi vill alltså ha sol i januari. Inte på kanarieöarna där vi tycker att det är lite för kallt just den perioden. Förenade Arabemiraten lockar med sin relativt korta flygresa. Annars är tex Thailand el Mexico goda alternativ. Vi letar efter ett hotell m uppvärmd pool m gångavstånd t stranden och m all inclusive.

    Det borde väl inte vara helt omöjligt hitta en bungalow eller familje"svit" ? (o nu menar jag inte svit som i lyx o överflöd utan bara ett boende m två rum) Men VAR ligger då dessa hotell o gömmer sig? Jag blir överlycklig om du delar med dig! 

  • Svar på tråden Hotell för 5 m all inclusive?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Egypten? Ganska billigt, 5 Pers för 23.000 med avresa 3/1. Hotell Blue Star aquamarine 4 stjärnigt. All inclusive och strandhotell. Bodde där för 4 år sedan och var väldigt trevligt. Uppvärmd pool

  • Anonym (Kaffedraken)

    Kolla in Eilat i Israel. Tyvärr är kronan väldigt svag så det är dyrt att resa utomlands för svenskar. Eilat är dock prisvärt. God mat. Bra shopping. Och bad med delfiner för den som vill.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Tack för tipset! Var ju jättebra pris! :) Men 21 grader i medeltemeratur dagtid känns lite för kallt för oss. Och framför allt är vi rädda för den politiska oron. Jag har varit i Egypten innan jag fick barn och på den tiden kändes ok att behöva ha beväpnad eskort under bussresor. Men med mina två älskade barn vid min sida är jag inte lika tuff....

    Men gulligt av dig att ta dig tid att svara mig! Har du el någon annan ngr andra tips?

  • Anonym (Kaffedraken)

    Kap Verde kanske? Dock så blåser det ju alltid där. Annars är det nog Thailand, Domnikanska Republiken som gäller.

    Dock kan ju Kanarieöarna vara helt ok. Ett tips kan vara att titta på priser från olika flygplatser om ni har flera alternativa flygplatser i närheten.

    Annars är det bara att leta, leta, leta och hålla koll på erbjudanden som kan dyka upp.

    När man är 5 personer så är det oftast boende på TUI:s och Vings:s koncepthotell som gäller.

    Lycka till och hoppas att ni hittar någon trevlig resa!

Svar på tråden Hotell för 5 m all inclusive?