• Liten elak och intelligent

Två gånger totalfrys - vill ha lite pepp, erfarenheter etc

Vi håller på med vår andra IVF-omgång.  Vi har barn som kommit till på spontan väg innan. Jag fyller 39 i december.

Förra omgången så hade jag många äggblåsor, höga östrogenvärden, fick göra coasting fyra dygn och sedan ta Ovitrelle och göra äggplock. De sju ägg man fick ut blev alla befruktade och resulterade i tre fina blastocyster. Men jag fick inte göra återföring då jag hade vätska i buken och tecken på överstimulering. Ingen av böastocysterna överlevde upptining. Så det blev ingen återföring. De kunde inte säga vad som gick snett. Kanske var det något fel på dem.

Den här gången så blev det kort kur för att minska risken för överstimulering. Prov + ultraljud på dag 6 visade rätt många äggblåsor och högt östrogenvärde. Två dagar senare var värdet brant på väg uppåt och beslut togs om att det blir totalfrys även denna gång. Jag kommer inte få ta Ovitrelle utan avsluta kuren med att spraya Synarela.

Nu känner jag mig deppig. Det är väl ändå inte så vanligt att man måste ta till totalfrys två gånger på rad? Tänk om det blir samma den här gången med att alla embryon dör. Någon som har erfarenhet att dela med sig av?

Svar på tråden Två gånger totalfrys - vill ha lite pepp, erfarenheter etc