• Anonym (Sökaren)

Se vilka som är anställda på ett företag? Hur?

Skulle behöva se en lista på vilka som finns anställda med namn på en enskild firma/aktiebolag och undrar vilken sida man man söka upp detta på?

• Svar på tråden Se vilka som är anställda på ett företag? Hur?
  • Anonym (C)

Det är inte offentliga uppgifter.

• Anonym (??)

Du kan se HUR MÅNGA, men inte vem som är anställd. 

• Fjäril kär
    Anonym (Sökaren) skrev 2018-09-03 14:23:57 följande:

Skulle behöva se en lista på vilka som finns anställda med namn på en enskild firma/aktiebolag och undrar vilken sida man man söka upp detta på?

Det kan du inte. Det är inte offentliga uppgifter
  • Anonym (??)

Om det är ett litet företag så kan du googla på det. Ibland kommer ett namn upp. Men du lär aldrig hitta nån lista på anställda.

• Mandel

Varför vill du veta det?

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (H)
    Mandel skrev 2018-09-03 14:40:40 följande:
    Varför vill du veta det?
    Undrar jag med
  • Anonym (Sökaren)
    Mandel skrev 2018-09-03 14:40:40 följande:

Varför vill du veta det?

Därför att jag misstänker att arbetsgivaren anställer folk svart och lurar mig. Är det konstigt att vilja veta eller? Jobbar nämligen där.
  • Mandel
    Anonym (Sökaren) skrev 2018-09-03 17:57:30 följande:
    Därför att jag misstänker att arbetsgivaren anställer folk svart och lurar mig. Är det konstigt att vilja veta eller? Jobbar nämligen där.

Vilken bransch jobbar du inom?

I en del branscher förekommer det svart-arbetskraft, men inte på alla företag inom samma bransch.
    Många som är inom samma bransch som vårt företag har svarta pengar, men eftersom vi själva inte har någon svart försäljning har vi inga pengar att betala svarta löner med...

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (??)
    Anonym (Sökaren) skrev 2018-09-03 17:57:30 följande:
    Då kanske du skall larma skattemyndigheten så de gör en kontroll.
Svar på tråden Se vilka som är anställda på ett företag? Hur?