• Anonym (Ts)

    Ebba Busch-Thor som stadsminister

    Skulle hon inte vara jättebra? Jag tror det.

    Det skulle ju aldrig hända dock :/

  • Svar på tråden Ebba Busch-Thor som stadsminister
  • Anonym (Eh)

    En gång för alla: det heter statsminister och ingenting annat!

    Statsminister som i "stat" - inte stad.

  • Anonym (Ts)
    Anonym (Eh) skrev 2018-09-04 17:40:12 följande:

    En gång för alla: det heter statsminister och ingenting annat!

    Statsminister som i "stat" - inte stad.


    Men åh det vet jag ju. Skrev fel :/
  • Mongoliet
    Anonym (Eh) skrev 2018-09-04 17:40:12 följande:

    En gång för alla: det heter statsminister och ingenting annat!

    Statsminister som i "stat" - inte stad.


    Tycker inte att du ska lära dem. Ger ju skratt varje dag.
  • Anonym (Ja)

    Jo och tyvärr hade inte landet blivit såhär förstört av sossarna och moderaterna om hon hade varit stadsminister istället för dom korrupta partierna

  • Anonym (usch)
    Anonym (Ts) skrev 2018-09-04 17:37:47 följande:

    Skulle hon inte vara jättebra? Jag tror det.

    Det skulle ju aldrig hända dock :/


    Hehe den fjanthoppan. 

    Ja förlåt, men jag tycker inte hon är sympatisk alls. Så där intensiv som frikyrkomänniskor stundtals är. Ja förlåt igen, jag vet att inte alla är det, men det är som att en viss typ av frikyrkliga syns det nästan som skrivet i pannan på och hon är en av dem. 

    Läste igår att hon ville mynta "en ny feminism" (dvs att kvinnan ska vara hemma och ta hand om barnen medan mannen jobbar) - jättenytt! Och att hon i detta sammanhang önskar sig posten som jämställdhetsminister om alliansen får bilda regering. Tjena! 
  • Anonym (Eh)
    Anonym (Ja) skrev 2018-09-04 17:46:49 följande:

    Jo och tyvärr hade inte landet blivit såhär förstört av sossarna och moderaterna om hon hade varit stadsminister istället för dom korrupta partierna


    Med Ebba Busch-Thor som statsminister (INTE STAD.) hade hela regeringen och riksdagen omvandlats till ett "fame-factory" där aspiranter till ministerposter hade fått sjunga och mima sig till en ministerpost.

    Busch-Thor är enbart intresserad av att synas och "leka". Finns ingen som suttit så mycket i tv-soffor och gjort allt annat i tv och tidningar än att prata politik och samhällsfrågor. Folklighet i all ära, men en partiledare som leder "sitt-gympa" i tv, sjunger och dansar i lekprogram (inte bara i "Så ska det låta" utan också i "Lets Dance"), "visar upp sitt hem" i veckotidningar, etc etc, har åtminstone jag väldigt svårt att ta på allvar.

    Det är en väldigt stor skillnad på henne och Annie Lööf (alldeles oavsett vilken politik de driver). Lööf framstår som seriös, medan Busch-Thor bara vill synas. Och personligen tror jag att hon innerst inne velat att KD fått lämna riksdagen eftersom hon då kunde "satsa" på familjeprojektet med ett tredje barn genast, samt kasta sig ut i artistvärlden på allvar. Vi skulle garanterat fått sett henne i både Let's Dance och Fångarna på Fortet och alla andra program som tänkas kan.


  • Anonym (Ts)
    Anonym (usch) skrev 2018-09-04 17:54:34 följande:

    Hehe den fjanthoppan. 

    Ja förlåt, men jag tycker inte hon är sympatisk alls. Så där intensiv som frikyrkomänniskor stundtals är. Ja förlåt igen, jag vet att inte alla är det, men det är som att en viss typ av frikyrkliga syns det nästan som skrivet i pannan på och hon är en av dem. 

    Läste igår att hon ville mynta "en ny feminism" (dvs att kvinnan ska vara hemma och ta hand om barnen medan mannen jobbar) - jättenytt! Och att hon i detta sammanhang önskar sig posten som jämställdhetsminister om alliansen får bilda regering. Tjena! 


    Fast det vill hon ju inte alls. Hon vill att familjerna själva får bestämma. Hennes man har ju tagit nästan all föräldraledighet för deras barn. Tycker det låter klokt faktiskt. Bättre för barnen att familjen bestämmer. Det är 2018 så män vet att de kan vara fl. Man behöver inte visa dem med lagar. Det har spelat ut sin rätt
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Ts) skrev 2018-09-04 18:02:14 följande:

    Fast det vill hon ju inte alls. Hon vill att familjerna själva får bestämma. Hennes man har ju tagit nästan all föräldraledighet för deras barn. Tycker det låter klokt faktiskt. Bättre för barnen att familjen bestämmer. Det är 2018 så män vet att de kan vara fl. Man behöver inte visa dem med lagar. Det har spelat ut sin rätt


    Håller med
  • Anonym (ebbaRespektersrEjÄldre)

    Efter hennes cirkus och jakt efter Esbjörn 81 år gammal så kommer jag ALDRIG att rösta på henne.

Svar på tråden Ebba Busch-Thor som stadsminister