• Anonym (Emma)
    Äldre 6 Sep 11:46
    3608 visningar
    13 svar
    13
    3608

    Är det rimliga krav från pappan?

    (ber om ursäkt i förväg om jag lagt denna i fel kategori)

    Jag och mitt barns pappa separerade för ungefär 2 år sedan och han valde då att flytta 60 mil härifrån. I början brydde han sig inte särskilt om vårat barn, hörde inte av sig osv.. För ett tag sedan började han kräva att få träffa vårat barn kontinuerligt vilket jag inte har någonting emot såklart, men han menar på att JAG ska åka dit med vårat barn 1 helg i månaden.

    Jag har väldigt ansträngd ekonomi, jag har ett jobb och jag studerar samtidigt, Och vårat barn har dessutom skolplikt. Jag har försökt förklara för honom att det kanske inte är möjligt med 1 gång i månaden.. Han har emellanåt också krävt varannan helg. När jag sätter mig emot så hotar han med anmälan, han ska begära ensamvårdnad, jag håller på med umgängessabotage enligt honom osv, han har även gjort orosanmälan till Soc pga det här men de bad han bara tack och lov kontakta familjerätten.

    Är hans krav rimliga? Är det rimligt att vi ska sitta på ett tåg fredag eftermiddag, vara framme på natten för att dom sedan kan umgås på lördagen och sen ska vi sätta oss på ett tåg i flera timmar igen på söndag förmiddag? Han verkar inte ta in att vårat barn har skolplikt heller, vi kan inte ta ledigt från skolan hursomhelst. Jag har kommit med förslag om att vi kan åka ner under loven, förutsatt att jag inte jobbar såklart (men annars får han gärna hämta vårt barn om det är så). Men nej han SKA ha varannan helg helst men annars en helg i månaden.

    Enligt honom är det också min uppgift att stå för de mesta av kostnaderna samt resa med barnet eftersom jag är boendeföräldern? Men det var han som valde att flytta.. Jag blir så matt på det här, vi bråkar ständigt kring det här och jag bara orkar inte.

    Nån som har någon input? Är det jag som tänker fel?

  • Svar på tråden Är det rimliga krav från pappan?