• Jejje93

    Kan flicka bli pojke?

    Hallå!

    Jag var på rul i vad dom trodde var v.18 men det var v.21. Dom sa att det preliminärt var en flicka.. men att dom inte Fick garantera.

    Jag har trott pojke hela tiden, kan det vara så att det är en pojke även fast läkaren inte hittade en snopp? Haha. Eller borde sånt sitta på plats i vecka 21?

    Självklart är huvudsaken att hon/han är frisk, men jag är bara väääääldigt nyfiken.

  • Svar på tråden Kan flicka bli pojke?
  • Pinkdemon1984

    Ja det kan hända! Hände mig med första barnet. Fick besked att jag väntade en flicka. Sen gjordes ett UL i v 36 där bm sa att hon såg en pung. Och ut kom en pojke

  • Jejje93

    Haha, vad jobbigt när man ställt in sig på något annat.

    Vilken vecka var du i när du gjorde det ultraljudet där dom sa flicka ?

  • Jejje93
    Pinkdemon1984 skrev 2018-09-06 12:39:56 följande:

    Ja det kan hända! Hände mig med första barnet. Fick besked att jag väntade en flicka. Sen gjordes ett UL i v 36 där bm sa att hon såg en pung. Och ut kom en pojke


    Haha, vad jobbigt när man ställt in sig på något annat.

    Vilken vecka var du i när du gjorde det ultraljudet där dom sa flicka ?
  • Pinkdemon1984
    Jejje93 skrev 2018-09-06 14:02:32 följande:

    Haha, vad jobbigt när man ställt in sig på något annat.

    Vilken vecka var du i när du gjorde det ultraljudet där dom sa flicka ?


    Ja min reaktion var Åh en flicka med pungkulor haha.

    Det var i v 18-19 vid rutin ultraljudet
  • Jejje93
    Pinkdemon1984 skrev 2018-09-06 14:38:55 följande:

    Ja min reaktion var Åh en flicka med pungkulor haha.

    Det var i v 18-19 vid rutin ultraljudet


    Jaha, haha. Jag var i vecka 21 när bebis ej hade pungkulor Hahaha.

    Men jag tror pojke. Längtar tills sambon får bort sitt malliga smile äver att han hade rätt om flicka.
  • elyse

    Hur tyckte ni själva att det såg ut då?

    Med 1:an var det väldigt uppenbart att det var en tjej under RUL. Med 2:an fick vi en väldigt snabb titt, men det såg likadant ut och vi har nu två tjejer.

  • Jejje93
    elyse skrev 2018-09-06 23:44:58 följande:

    Hur tyckte ni själva att det såg ut då?

    Med 1:an var det väldigt uppenbart att det var en tjej under RUL. Med 2:an fick vi en väldigt snabb titt, men det såg likadant ut och vi har nu två tjejer.


    Jag har ingen aning! Jag såg ingenting för allt såg bara så konstigt ut haha.

    Hon hade svårt att Se fast då hen låg

    Med benen ihop, sen fick hon bild underifrån och hen flyttade lite på sig då sa hon ?jag skulle säga att det här är en tjej men man kan ju aldrig vara helt säker?
  • Delilah2001
    Jejje93 skrev 2018-09-07 16:22:17 följande:

    Jag har ingen aning! Jag såg ingenting för allt såg bara så konstigt ut haha.

    Hon hade svårt att Se fast då hen låg

    Med benen ihop, sen fick hon bild underifrån och hen flyttade lite på sig då sa hon ?jag skulle säga att det här är en tjej men man kan ju aldrig vara helt säker?


    Så sa bm på mitt rul också, fast hon gissade på pojke.

    Är bara i vecka 21, så det återstår att se om hon hade rätt. Jag känner mig rätt säker på att det är en pojke faktiskt
  • Jejje93
    Delilah2001 skrev 2018-09-07 16:28:04 följande:

    Så sa bm på mitt rul också, fast hon gissade på pojke.

    Är bara i vecka 21, så det återstår att se om hon hade rätt. Jag känner mig rätt säker på att det är en pojke faktiskt


    Delilah2001 skrev 2018-09-07 16:28:04 följande:

    Så sa bm på mitt rul också, fast hon gissade på pojke.

    Är bara i vecka 21, så det återstår att se om hon hade rätt. Jag känner mig rätt säker på att det är en pojke faktiskt


    Jag va ju på RUL i vecka 21.. tycker att snoppen borde va på plats då om det hade funnits ngn haha.
Svar på tråden Kan flicka bli pojke?