• Anonym (Olivia)

Kan de kräva pengar?

Om man fick väldigt mycket pengar av en släkting innan hen dog, kan övriga arvingar sen komma och kräva del av det?

• Svar på tråden Kan de kräva pengar?
  • Anonym (gg)

Om det är en dement eller virrig släkting som gett bort halva förmögenheten precis innan hen dog så... då tror jag nog att man kan få betala "tillbaka"

• Anonym (Anonym signatur)

Ja, i vissa fall.

• Anonym (Olivia)
    Anonym (gg) skrev 2018-09-06 19:48:09 följande:

Om det är en dement eller virrig släkting som gett bort halva förmögenheten precis innan hen dog så... då tror jag nog att man kan få betala "tillbaka"

Nej ingen virrighet, ville bara inte att de andra skulle få pengarna. Hon gav bort i princip allt.
  • Anonym (X)
    Anonym (Olivia) skrev 2018-09-06 20:08:05 följande:

Nej ingen virrighet, ville bara inte att de andra skulle få pengarna. Hon gav bort i princip allt.

Hade hon biologiska barn?
  • Anonym (gg)

Då tycker jag att du tar kontakt med en advokat och får lite experthjälp. För när det kommer till pengar och arv så blir folk väldigt giriga och visar gärna sina dåliga sidor.

• Anonym (Olivia)
    Anonym (X) skrev 2018-09-06 20:11:38 följande:

Hade hon biologiska barn?

Ja.
  • Anonym (Olivia)
    Anonym (gg) skrev 2018-09-06 20:12:41 följande:

Då tycker jag att du tar kontakt med en advokat och får lite experthjälp. För när det kommer till pengar och arv så blir folk väldigt giriga och visar gärna sina dåliga sidor.

I nuläget vet ingen att jag fått allt och jag hoppas att de inte kommer få veta det heller, så jag vågar inte kontakta nån advokat. Det lär ju uppdagas snart att förmögenheten är borta.
  • Anonym (Olivia)
    Drottningen1970 skrev 2018-09-06 20:14:55 följande:

Ja

Varför får man inte göra vad man vill med sina pengar?
  • Anonym (Tere)
    Anonym (Olivia) skrev 2018-09-06 20:15:45 följande:
    Varför får man inte göra vad man vill med sina pengar?
    Det är inget vi på FL kan argumentera för utan det står svart på vitt i lagen. Upptäcker arvingarna detta är sannolikheten MYCKET hög att de kan kräva dig att betala dem i princip rubbet (deras laglotter). Och den chansen är stor då barn väldigt lätt får tillgång till föräldrars dokument. Så får säga att du kan ligga risigt till om du tror dig klara dig undan detta. Synd för dig att detta inte är som typ... England? 
Svar på tråden Kan de kräva pengar?