• Anonym (Bil)

Lever ni drömmen? Om inte vad saknar ni?

Blev det som ni tänkt. Med villa,Volvo,hund, 2,7 barn? Om inte vad saknar ni?

• Svar på tråden Lever ni drömmen? Om inte vad saknar ni?
  • Anonym (Oljefilter)

Eftersom jag hittade inlägget under kategorin otrohet så saknar jag bevisligen karaktär ;) Men vaffan, lusta, spontana, kravlösa möten är kanske en del av Svenssonlivet. Eller vad tror du fru eller herr Svensson?

• Anonym (Bil)

Ja läser man på familjeliv så verkar det nya Svensson vara missnöjda kvinnor med män som inte vill ha sex och män som raggar överallt för att få sex.. därav tråden.. vad hände med idealet och vad är det som saknas?

• qfnafnjf

Drömmen är vad man gör den till. Väntar på att det ska bli Harry Potter så man kan fixa sig en trollstav och kasta besvärjelser. Ärret har jag redan.

• Anonym (Bil)

Är det för mkt lockelser på andra sidan staketet eller är det något annat?

• Obelisken

Bortsett från 0,3:e delen av det yngsta barnet så skulle jag skriva på samma tema som det lite sliskiga oljefiltret:

nätter som aldrig tar slut, att höja sin bägare där när dagen blir natt, nya dofter, nya färger, nya känslor. Omedelbar bekräftelse och betydelselöst avsked. Stormar av känslor, hopp och förtvivlan. Dansa och dricka till dagen randas. Nyförälskelsen och dopaminpåslaget. Det vilda vackra oförutsägbara. Din hud mot min som första gången jag slog upp mina ögon, pånyttfödelse

Men fan vet, att somna och vakna vid sin älskade. Att känna trygghet och bekräftelse. Få saker slår tvåsamhet så länge den inte är tudelad. Saknad är bara en orosmoln borta vid horisonten. Om man bortser från sömnen som lyser med sin frånvaro

• Anonym (Oljefilter)

Idealet finns kvar om jag tolkar dig rätt, det är sexet som saknas

• Anonym (Oljefilter)
    Anonym (Bil) skrev 2018-09-07 02:05:00 följande:

Ja läser man på familjeliv så verkar det nya Svensson vara missnöjda kvinnor med män som inte vill ha sex och män som raggar överallt för att få sex.. därav tråden.. vad hände med idealet och vad är det som saknas?

Idealet finns kvar om jag tolkar dig rätt, det är sexet som saknas
  • Anonym (Bil)

Är tveksam till om idealet ens finns kvar ... världen ser ju lite annorlunda ut.. tråden kanske borde haft ett annat namn????

• qfnafnjf
    Obelisken skrev 2018-09-07 02:12:32 följande:

Bortsett från 0,3:e delen av det yngsta barnet så skulle jag skriva på samma tema som det lite sliskiga oljefiltret:

nätter som aldrig tar slut, att höja sin bägare där när dagen blir natt, nya dofter, nya färger, nya känslor. Omedelbar bekräftelse och betydelselöst avsked. Stormar av känslor, hopp och förtvivlan. Dansa och dricka till dagen randas. Nyförälskelsen och dopaminpåslaget. Det vilda vackra oförutsägbara. Din hud mot min som första gången jag slog upp mina ögon, pånyttfödelse

Men fan vet, att somna och vakna vid sin älskade. Att känna trygghet och bekräftelse. Få saker slår tvåsamhet så länge den inte är tudelad. Saknad är bara en orosmoln borta vid horisonten. Om man bortser från sömnen som lyser med sin frånvaro

Det underliga är att jag känner allt det där ändå. Men något annat saknas. Men då är jag iofs singel och väntar på något. Oklart vad.

Bedömt så kanske det vore bättre att sluta drömma och leva i verkligheten. Frågan är vad verkligheten har att erbjuda. Att den manifesterar sig som Valhall är synnerligen osannolikt det låter snarare som en dröm.
  • Anonym (Oljefilter)
    Anonym (Bil) skrev 2018-09-07 02:26:04 följande:

Är tveksam till om idealet ens finns kvar ... världen ser ju lite annorlunda ut.. tråden kanske borde haft ett annat namn????

Håller med om namnbytet på tråden, det borde varit:

40 är det nya 25, vad händer bakom säkerhetsdörrarna i radhusmisären egentligen?
Svar på tråden Lever ni drömmen? Om inte vad saknar ni?