• erikeriklivliv

Flickvän otrogen, vad tror ni? Snälla hjälp.

Jag har inte några vänner som jag kan prata med detta om så jag vänder mig till er. Vad är era tankar? Vad ska jag göra? 

För ca två månader sedan snokade jag runt i min flickväns WhatsApp och såg att hon skickat meddelande till en kille som hon tidigare har iallafall har varit vän med. Längre än så säger hon att de inte hade gått. Killens kontakt hade falskt namn. Hon kom på mig när jag kollade, så hon sprang iväg med telefonen och raderade chatt historiken.

Jag stod fastfrusen och var helt vilsen.

Jag han i alla fall läsa något meddelande.. Det var en bild på en öl (som hon tog när vi hade middag kvällen innan) och sedan hade hon skrivit "kom hit".
    Anmärkningsvärt är att detta hade hon skickat när vi båda låg i sängen och sov, eller i alla fall jag sov. 

Jag konfronterade sedan henne och hennes försvar löd typ, "jag satte ett annan namn på kontakten för att jag visste att du skulle bli arg om jag pratade med honom, och jag flörtade inte med honom det var bara skämt och trams som vänner emellan gör, för han är på diet och dricker inte öl".

Det som verkligen känns som ett svek är just att hon har uppenbarligen flörtat med han, när jag låg 30 cm ifrån henne. Fy fan.

Efter detta har jag kollat igenom hennes telefonen när jag fått tillfället och jag har under de senaste veckorna sätt att just denna kontakten har gått till att vara blockerad ena dagen, till att andra dagen vara oblockerad. Men inga meddelande finns kvar i chatt historiken...

På hennes födelsedag fick hon ett meddelande från kontakten som sa grattis och inget mer. Jag sa till henne "Jag trodde han var blockerad". Varpå hon svarade "du ville inte att jag skulle blockera, så om han skickade något så skulle du se det". Vilket är sant, men fakta är ju att kontakten har varit blockerad till och från, så där ljuger hon.

Det var ungefär 3 veckor sedan och idag såg jag ytterligare att kontakten hade gått från blockerad till att vara oblockerad.

Anledning till att jag inte pratar med henne om detta är för att hon går igenom en hård stund i livet och det vore att hälla bensin på elden om det kan mycket väl bli slutet för vår relation.. Ja jag har ingen aning vad jag ska göra. 

• Svar på tråden Flickvän otrogen, vad tror ni? Snälla hjälp.
  • Anonym (Tjej)

Ja hon är otrogen, precis sådär håller man på då :/ Såtillvida att du inte är galet svartsjuk förstås men det låter inte så.

• erikeriklivliv

Min första långvariga relation så det är nytt för mig med otrohet... Shit. 
    Nej jag är inte svartsjuk av mig men detta har helt klart förändrat mig.. 

Jag har försökt lägga pussel och undrat om när hon i så fall kan vara otrogen.. och det känns väldigt svårt för att hon jobbar en hel del... Hon är psykolog så tanken har slagit mig att hon tar emot honom i hennes kontor, men det känns ju helt sjukt.

• erikeriklivliv
    Anonym (Tjej) skrev 2018-09-07 13:41:04 följande:

Ja hon är otrogen, precis sådär håller man på då :/ Såtillvida att du inte är galet svartsjuk förstås men det låter inte så.

Jag hoppas ju bara att det är flört men å andra sidan flört är väl bara början på något annat och en indikation?
  • erikeriklivliv

En liten bomb här. Läst 400 ggr men ingen som skriver. Är tacksam för era tankar om ni har tid att dela dom. Är rädd att det är jag som är för paranoid.

• Anonym (man)
    erikeriklivliv skrev 2018-09-07 13:47:17 följande:

Min första långvariga relation så det är nytt för mig med otrohet... Shit. 
    Nej jag är inte svartsjuk av mig men detta har helt klart förändrat mig.. 

Jag har försökt lägga pussel och undrat om när hon i så fall kan vara otrogen.. och det känns väldigt svårt för att hon jobbar en hel del... Hon är psykolog så tanken har slagit mig att hon tar emot honom i hennes kontor, men det känns ju helt sjukt.

Vet precis vad du menar, hjärnan går i 180 och man målar upp 150 olika scenarier. Men min erfarenhet är att du kommer aldrig veta allt. Vill man vara otrogen så hittar folk alltid sätt att göra det på. Mitt ex knullade sin kollega i vår bil, toaletter, aw, fester, konferenser, etc.

Så HUR dom gör är det meningslöst att spekulera över, fokusera på OM hon är otrogen eller ej och försök hitta så mycket bevis du kan INNAN du konfronterar för hon lär neka, det gör alla. Dessutom är ju hon psykolog så hon lär väl vrida och vända på det och manipulera dig efter noter :) Efter att du konfronterat så kommer det vara omöjligt att hitta bevis för då vet hon att du misstänker och kommer radera alla bevis samt vara försiktigare.

Men vad du än gör, lita på din magkänsla, är du inte svartsjuk normalt så stämmer magkänslan oftast ganska bra men misstaget många gör är att ignorera den eller bortförklara den för sig själva för att man i grunden inte vill att det man misstänker ska vara sant.

Sen tycker jag du ska sluta dalta med henne och börja tänka lite mer på dig själv, vem i helvete bryr sig om hon går igenom en tuff period i sitt liv om hon är otrogen mot dig? Ska du sitta och ta hänsyn till hennes känslor medan hon skiter i dina? Vad är det för slags förhållande? Det är ju en totalt skev fördelning.  Ska du hålla på så kommer du aldrig få några svar för så fort det blir jobbigt för henne så backar ju du och hon kommer undan och slipper förklara sig och kommer undan med några lama ursäkter som bara väcker 10 nya frågor hos dig.. Du behöver tuffa till dig lite och se till att få svar oavsett hur besvärad hon blir. Ge nöj dig inte med korkade svar, fortsätt pressa tills du är nöjd med svaren du får.

Om du är mer rädd att mista henne än att få reda på sanningen så kan du lika gärna lägga ner och acceptera att hon har någon annan för att folk berättar sällan sanningen när de gör dumma saker och att tvinga fram sanningen innebär alltid en konflikt och konflikter innebär alltid att man kan bli osams. Om du tror att du kan få fram sanningen som vänner så tror du tyvärr fel.
  • Anonym (man)
    erikeriklivliv skrev 2018-09-07 16:39:39 följande:

En liten bomb här. Läst 400 ggr men ingen som skriver. Är tacksam för era tankar om ni har tid att dela dom. Är rädd att det är jag som är för paranoid.

PS! Om hon använder whatsapp så har jag för mig att den har en fuktion som säkerhetskopierar meddelanden. Säkerhetskopior har ofta en återställningsfunktion också....  Flört

Såhär står det på min whatsapp på android, borde vara något likande för iphone...

"Säkerhetskopiera dina meddelanden till google drive Du kan återställa dem när du installerar om whatsapp. Dina meddelanden och media kommer också att säkerhetskopieras till din telefons internminne.  Media och meddelanden du säkerhetskopierar  är INTE säkrade  av whatsapps kompletta kryptering när de ligger i google drive"

Så ett sätt är kanske att installera om whatsapp på hennes telefon och göra en återställning av meddelanden. Ett annat sätt är att leta reda på kopiorna på google drive eller motsvarande för iphone.
  • erikeriklivliv
    Anonym (man) skrev 2018-09-07 16:47:43 följande:
    Vet precis vad du menar, hjärnan går i 180 och man målar upp 150 olika scenarier. Men min erfarenhet är att du kommer aldrig veta allt. Vill man vara otrogen så hittar folk alltid sätt att göra det på. Mitt ex knullade sin kollega i vår bil, toaletter, aw, fester, konferenser, etc.

Så HUR dom gör är det meningslöst att spekulera över, fokusera på OM hon är otrogen eller ej och försök hitta så mycket bevis du kan INNAN du konfronterar för hon lär neka, det gör alla. Dessutom är ju hon psykolog så hon lär väl vrida och vända på det och manipulera dig efter noter :) Efter att du konfronterat så kommer det vara omöjligt att hitta bevis för då vet hon att du misstänker och kommer radera alla bevis samt vara försiktigare.

Men vad du än gör, lita på din magkänsla, är du inte svartsjuk normalt så stämmer magkänslan oftast ganska bra men misstaget många gör är att ignorera den eller bortförklara den för sig själva för att man i grunden inte vill att det man misstänker ska vara sant.

Sen tycker jag du ska sluta dalta med henne och börja tänka lite mer på dig själv, vem i helvete bryr sig om hon går igenom en tuff period i sitt liv om hon är otrogen mot dig? Ska du sitta och ta hänsyn till hennes känslor medan hon skiter i dina? Vad är det för slags förhållande? Det är ju en totalt skev fördelning.  Ska du hålla på så kommer du aldrig få några svar för så fort det blir jobbigt för henne så backar ju du och hon kommer undan och slipper förklara sig och kommer undan med några lama ursäkter som bara väcker 10 nya frågor hos dig.. Du behöver tuffa till dig lite och se till att få svar oavsett hur besvärad hon blir. Ge nöj dig inte med korkade svar, fortsätt pressa tills du är nöjd med svaren du får.

Om du är mer rädd att mista henne än att få reda på sanningen så kan du lika gärna lägga ner och acceptera att hon har någon annan för att folk berättar sällan sanningen när de gör dumma saker och att tvinga fram sanningen innebär alltid en konflikt och konflikter innebär alltid att man kan bli osams. Om du tror att du kan få fram sanningen som vänner så tror du tyvärr fel.
    Sant i så mycket du säger. Jag vet att jag borde konfrontera henne, och framförallt borde jag konfronterat henne den där gången då jag såg meddelandena. Det är just det att om jag är fel ute, låt säga att WhatsApp buggar ut och det inte är så att hon blockerar/avblockerar honom, så kommer jag riva upp ett sånt jävla oväder och i denna situationen så kommer det vara det sista jag gör antagligen och det vill jag inte. Eller jag står där i valet just nu.
  • erikeriklivliv
    Anonym (man) skrev 2018-09-07 17:02:19 följande:
    PS! Om hon använder whatsapp så har jag för mig att den har en fuktion som säkerhetskopierar meddelanden. Säkerhetskopior har ofta en återställningsfunktion också....  Flört

Såhär står det på min whatsapp på android, borde vara något likande för iphone...

"Säkerhetskopiera dina meddelanden till google drive Du kan återställa dem när du installerar om whatsapp. Dina meddelanden och media kommer också att säkerhetskopieras till din telefons internminne.  Media och meddelanden du säkerhetskopierar  är INTE säkrade  av whatsapps kompletta kryptering när de ligger i google drive"

Så ett sätt är kanske att installera om whatsapp på hennes telefon och göra en återställning av meddelanden. Ett annat sätt är att leta reda på kopiorna på google drive eller motsvarande för iphone.
    Det är som du skriver innan, att samla bevis för att hon gör något. Men tills att hon då eventuellt glömmer att radera chatloggen så får jag titta på alternativet du nämner, men just nu säkerhetskopierar hon inte. Det har jag redan sätt.

Kanske jag ska aktivera det utan hennes vetskap och om hon pratar med han så kan jag säkert fiska upp det via iCloud eller något innan hon då eventuellt raderar chattloggen.

Herregud. Det är ju som ni två skriver här att det ser ju inte bra ut. Magkänslan säger att det är något. 
  • Anonym (Been there done that!)

Hej TS,

Ser att du fått 2 bra långa svar här. Jag håller med dom till 100%.

Innan jag skriver vidare. Hjälp oss förstå lite till:

1 - hur länge har ni varit tillsammans?
    2 - Bott ihop
    3 - Hur gamla är ni?

Du har i alla fall tillgång till hennes telefon. Ladda ner en spion app på hennes telefon. Den är helt osynlig och alt hon skriver, tar kort på osv skickas till din email. (Alltså skapa en ny hemlig email.)

Hur du gör detta får du googla dig till.

Det mest viktigaste nu är att ta det lugnt. Ja du vet att något är fel. Lita på din magtjänsla som någon sa. Men du kommer ALRIG att få reda på mer än toppen på ett isberg. Men det kan räcka...

Så sluta helt att konfrontera henne. Du måste ha en "rykande pistol" för att få henne fälld. Som sagt, hon är psykolog så hon har svart bälte i manupilation. Alltså BEVIS BEVIS BEVIS!!!

Har du en ipad hemma? Ladda ner hitta min telefon sen lägg din telefon i hennes bil (på ljudlös givetvis). Och vips så har du en gratis GPS.

Ska hon till en kompis och stanna över nattet? Gå på bio själv, jobba sent? Perfekt, kollla var hon kör.

Jag gjorde det på min (nu mera ex) fru. Jävla vad ärenden hon hade men körde alltid till samma adress...

Lycka till!

• Anonym (Been there done that!)
    erikeriklivliv skrev 2018-09-07 17:15:47 följande:
    Sant i så mycket du säger. Jag vet att jag borde konfrontera henne, och framförallt borde jag konfronterat henne den där gången då jag såg meddelandena. Det är just det att om jag är fel ute, låt säga att WhatsApp buggar ut och det inte är så att hon blockerar/avblockerar honom, så kommer jag riva upp ett sånt jävla oväder och i denna situationen så kommer det vara det sista jag gör antagligen och det vill jag inte. Eller jag står där i valet just nu.
    Jag har WhatsApp och du måste gå igenom flera steg för att blocka och av blocka.

Hon ljuger...
Svar på tråden Flickvän otrogen, vad tror ni? Snälla hjälp.