Flickvän otrogen, vad tror ni? Snälla hjälp.
Jag har inte några vänner som jag kan prata med detta om så jag vänder mig till er. Vad är era tankar? Vad ska jag göra?
För ca två månader sedan snokade jag runt i min flickväns WhatsApp och såg att hon skickat meddelande till en kille som hon tidigare har iallafall har varit vän med. Längre än så säger hon att de inte hade gått. Killens kontakt hade falskt namn. Hon kom på mig när jag kollade, så hon sprang iväg med telefonen och raderade chatt historiken.
Jag stod fastfrusen och var helt vilsen.
Jag han i alla fall läsa något meddelande.. Det var en bild på en öl (som hon tog när vi hade middag kvällen innan) och sedan hade hon skrivit "kom hit".
Anmärkningsvärt är att detta hade hon skickat när vi båda låg i sängen och sov, eller i alla fall jag sov.
Jag konfronterade sedan henne och hennes försvar löd typ, "jag satte ett annan namn på kontakten för att jag visste att du skulle bli arg om jag pratade med honom, och jag flörtade inte med honom det var bara skämt och trams som vänner emellan gör, för han är på diet och dricker inte öl".
Det som verkligen känns som ett svek är just att hon har uppenbarligen flörtat med han, när jag låg 30 cm ifrån henne. Fy fan.
Efter detta har jag kollat igenom hennes telefonen när jag fått tillfället och jag har under de senaste veckorna sätt att just denna kontakten har gått till att vara blockerad ena dagen, till att andra dagen vara oblockerad. Men inga meddelande finns kvar i chatt historiken...
På hennes födelsedag fick hon ett meddelande från kontakten som sa grattis och inget mer. Jag sa till henne "Jag trodde han var blockerad". Varpå hon svarade "du ville inte att jag skulle blockera, så om han skickade något så skulle du se det". Vilket är sant, men fakta är ju att kontakten har varit blockerad till och från, så där ljuger hon.
Det var ungefär 3 veckor sedan och idag såg jag ytterligare att kontakten hade gått från blockerad till att vara oblockerad.
Anledning till att jag inte pratar med henne om detta är för att hon går igenom en hård stund i livet och det vore att hälla bensin på elden om det kan mycket väl bli slutet för vår relation.. Ja jag har ingen aning vad jag ska göra.